دستاورد بزرگ برای نیروهای مقاومت یمن

نیروهای مقاومت یمن با پیشروی در مناطق غربی و شمال غربی شهر مأرب خود را به نزدیکی مقر وزارت دفاع دولت دست نشانده سعودی در یمن می رسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در ۲ جبهه غربی و شمال غربی شهر مأرب دستاوردهای میدانی جدیدی توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محقق شده است.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از تحولات میدانی مأرب، نیروهای مقاومت یمن موفق شده‌اند کنترل تعدادی از روستاها در اطراف شهر الاسداس مرکز بخش رغوان تا وادی نخلا و اطراف منطقه الطلعه الحمراء در شرق صرواح را به دست بگیرند.

این اتفاق از توان بالای نظامی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حکایت دارد چرا که آنها توانسته‌اند موانع جغرافیایی موجود در این منطقه را زیر پا گذاشته و در مناطقی که دید وسیعی برای جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مهیا می‌کند پیشروی کنند.

گفتنی است نیروهای صنعاء روز گذشته در بخش‌های جدیدی از مناطق غربی الطلعه الحمراء پیشروی کردند که البته در این منطقه درگیری‌های شدیدی با عناصر دولت دست نشانده سعودی رخ داد. این در حالیست که عناصر دولت خودخوانده یمن از سوی عناصر القاعده و داعش نیز حمایت می‌شوند.

این عناصر روز گذشته نتوانستند کنترل منطقه مذکور را که دربرگیرنده انبارهای سلاح بزرگ در صرواح بود بازپس گیرند به همین دلیل جنگنده‌های سعودی ۱۶ بار این جبهه را هدف قرار دادند.

از سوی گر جبهه شمال غرب شهر مأرب نیز شاهد پیشروی نیروهای صنعاء در مناطق مویس، الطلیلی، الصوالح و آل زبع در نزدیکی شهر الاسداس بود و این نیروها به زودی کنترل مناطق راهبردی در نزدیکی پایگاه نظامی «صحن الجن» را که مقر وزارت دفاع دولت دست نشانده سعودی است به دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =