پنجمین آزمون آسکی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از برگزاری پنجمین آزمون آسکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامحسین عبدیزدان بیان کرد: پنجمین آزمون آسکی (آزمون عملی اصول و فنون پرستاری) دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با حضور ۹۰ نفر از دانشجویان پرستاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل دانشکده پرستاری و مامایی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

وی با بیان اینکه آزمون عملی واحد درسی اصول و فنون پرستاری به‌صورت حضوری و برای دانشجویان پرستاری و مامایی ورودی ۹۹ برگزار شد، اضافه کرد: این آزمون شامل ۲۴ ایستگاه است که در هر ایستگاه از داوطلب خواسته می‌شود در مدت ۱۰ دقیقه یک وظیفه یا عمل معین مانند گرفتن شرح حال یا معاینه فیزیکی، توانایی تفسیر پاراکلینیک، توانایی استنتاج بالینی و تصمیم‌گیری بالینی را برای ارگان خاص انجام دهد و در هر ایستگاه از طرح نمره‌گذاری استانداردشده استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: این آزمون از سال ۱۳۹۷ مطابق سرفصل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ورود به کارآموزی در عرصه الزامی بوده است و دانشجویان پس از موفقیت در این آزمون می‌توانند وارد دوره انترشیپی (کارآموزی در عرصه) شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090821

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =