استقبال کابل از واکنش شورای امنیت به حملات هدفمند در افغانستان

وزارت خارجه افغانستان از واکنش شورای امنیت سازمان ملل به افزایش خشونت‌ها و حملات هدفمند در این کشور استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری آوا؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت افغانستان از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن حملات فزاینده و هدفمند علیه غیرنظامیان شدیداً محکوم شده است، استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان در این بیانیه تأکید کرد: همانگونه که در بیانیه شورای امنیت نیز آمده است، حملات شنیع تروریستی علیه کارمندان دولتی، رسانه‌ها، دادستان‌ها، مدافعان حقوق بشر، زنان سرشناس، کارمندان بهداشتی و امدادرسانان پس از آغاز مذاکرات صلح افزایش یافته اند. توقف خشونت‌ها و حملات هدفمند، زمینه را برای یک راه حل سیاسی در این کشور ایجاد می‌کند.

این در حالیست که شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای بدون اشاره به حضور نظامیان اشغالگر خارجی به عنوان منشأ ناامنی ها در افغانستان، با محکوم کردن حملات هدفمند و ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت‌ها در این کشور اعلام کرد که «تامین صلح پایدار تنها از طریق روند جامع و فراگیر به سرپرستی و رهبری افغان‌ها امکانپذیر بوده و هدف آن آتش‌بس دائمی و توافق سیاسی فراگیر برای پایان دادن به بحران افغانستان است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =