زنان یمنی قربانی تجاوز متجاوزان اماراتی-سعودی

تاکنون در جریان حمله ائتلاف سعودی به یمن ۲ هزار و ۳۹۴ زن یمنی شهید و ۲ هزار ۸۰۴ زن دیگر زخمی شده اند و شمار دیگری هم در مناطق تحت تسلط متجاوزان در جنوب و ساحل یمن مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

تجاوز ائتلاف سعودی - اماراتی - آمریکایی به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغازشده تاکنون منجر به شهادت دهها هزار شهروند یمنی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، شده است.

در این میان هزان زن قربانی شده و شمار دیگری زخمی شده اند. این اقدامات نقض آشکارا قوانین بین المللی بشردوستانه ای است که هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه را از هر لحاظ جرم تلقی می کند. ائتلاف سعودی مسئول تمام جنایاتی است که غیرنظامیان به ویژه کودکان یمنی را هدف قرار می دهد.

سازمان های حقوق بشری همواره خواستار تحقیق و پاسخگویی کیفری سرکرده های ائتلاف آمریکایی - سعودی و همه کسانی که ثابت شده در این جنایات دست دارند، شده اند اما جایی که دلارهای نفتی هستند، به این درخواست ها توجهی نمی شود زیرا مدعیان دموکراسی و غربی هایی که گوش فلک را کر کرده اند، سود فروش تسلیحات چشمانشان را کور کرده است و سرنوشت غم بار زنان و کودکان یمنی برای آنها ذره ای اهمیت ندارد.

سکوت بین المللی و عدم پذیرش وظایف سازمان ملل و شورای امنیت در برابر این جنایات به مثابه تشویقی برای ادامه ارتکاب جنایات جنگی ائتلاف سعودی -آمریکایی علیه غیرنظامیان در یمن است.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیر کل آن بود، ائتلاف سعودی را به فهرست ناقضان حقوق کودکان و کشتار آنها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید دبیرکل وقت سازمان ملل به قطع بودجه این سازمان، از این اقدام صرف نظر کرد.

چندی قبل حمله متجاوزان به فروشگاه های تجاری در شهر «العرضیه» در منطقه «ماهلیه» استان مأرب به زخمی شدن ۴ کودک و یک مرد یمنی شد. شبه نظامیان وابسته به دولت عبدربه منصور هادی اخیراً هفت نفر از زنان یمنی ساکن استان مأرب را به اتهام جاسوسی برای دولت نجات ملی ربودند. یکی از مسئولان دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء گفت که زنان ربوده شده به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

جدیدترین آمار تکان دهنده از جنایات ائتلاف سعودی و جیرخوارانش علیه زنان و کودکان یمنی

سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» یمن در جدیدترین آمار خود که امروز منتشر کرد گزارش داد که در جریان حمله ائتلاف سعودی به یمن تاکنون ۲ هزار و ۳۹۴ زن یمنی شهید و ۲ هزار ۸۰۴ زن دیگر زخمی شده اند.

سازمان حقوق بشری انتصاف به عنوان حامی حقوق کودکان و زنان در بررسی جنایاتی که ائتلاف سعودی علیه زنان یمنی مرتکب شده است تاکید کرده است که ۴۵۶ زن و کودک از سوی نیروهای ائتلاف سعودی مورد تجاوز قرار گرفته و ۴۲۳ زن دیگر ربوده شده اند.

بر اساس گزارش این سازمان حامی زنان؛ ۶۸۵ جنایت در منطقه ساحل غربی که تحت کنترل امارات علیه زنان رخ داده است که ۱۳۲ مورد آن تجاوز به زنان بوده است.

این سازمان حامی حقوق زنان و کودکان از سازمان های جامعه مدنی خواست که بر تلاش های خود در قبال آنچه رخ می دهد و جنایاتی که علیه زنان در مناطق جنوبی یمن تحت سلطه دولت عبد ربه منصور هادی عامل سعودی در یمن و تحت کنترل ائتلاف متجاوز سعودی و گروههای مسلح آن انجام می شود، ییافزایند.

طبق گزارش این سازمان؛ در این مناطق خبری از قانون نیست.

این سازمان حامی زنان و کودکان از سازمان ملل و جامعه جهانی هم خواست که جنایات مرتکب شده از سوی ائتلاف و گروههای مسلح وابسته به آن را علیه زنان از قتل و تجاوز گرفته تا ربودن زنان، ثبت و برای افکار عمومی دنیا روشن کنند تا عاملان آن به سزای عمل خود برسند.

سازمان حقوق بشری انتصاف از سازمان ملل خواست که در راستای توقف جنگ یمن گام بردارند.

گزارش این سازمان حقوق بشری در حالی است که بمباران روزانه مناطق مسکونی در یمن به جان باختن کودکان و زنان منجر می شود. راهزنی دریایی ائتلاف سعودی در توقیف کشتی های حامل مواد سوخت برای یمن سبب خواهد شد که بیمارستان ها از کار بیافتند و کودکان و زنان بیشتری که گناهی ندارند، قربانی شوند. بسته بودن فرودگاه صنعا و محاصره یمن را هم باید مورد توجه قرار داد که به جان باختن شمار بیشتری از زنان و کودکان بی دفاع یمن منجر می شود.

این جنایات علیه کودکان و زنان یمنی در حالی انجام می شود که سازمان های بین المللی و کشورهای مدعی دموکراسی غربی چشمان خود را به روی این جنایات بسته اند. سازمان ملل از پیشروی های نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مأرب ابراز نگرانی می کند و به همراه غربی ها خواستار توقف جنگ در این جبهه می شود اما گرسنه ماندن یمنیها، سوء تغذیه کودکان یمن و مرگ آنها، برایشان مهم نیست.

مقامات بهداشتی یمنی زنگ خطر را به صد درآورده اند که اگر کشتی های حامل مواد سوختی که از سوی ائتلاف سعودی توقیف شده است هرچه سریعتر آزاد نشود دیگر سوختی برای راه انداختن بخش های دیالیز بیمارستانها در یمن نیست و هزاران بیمار در معرض تهدید قرار می گیرند.

علی رغم اینکه مردم یمن به شدت مواد غذایی و سوخت نیازمند هستند، ائتلاف سعودی با توقیف و اخلال در ورود کشتی‌های حامل سوخت به بحران کمبود مشتقات نفتی و سوخت در یمن دامن زده است.

وجدانهای خفته چه زمانی بیدار خواهد شد؟

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1090895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =