۱۳ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ثبت نام کردند

بیش از ۱۳ هزار نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی، سوم، چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

با پایان مهلت ثبت نام داوطلبان تا پایان جمعه ۲۲ اسفند تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.

در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ گروه علوم پزشکی تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی هرگونه تمدید و یا ویرایش فرم ثبت نام از طریق اطلاعیه‌های سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

بنا بر شرایط و امکانات دانشگاه‌ها و نیز شرایط خاص کشور، متأثر از شیوع بیماری کرونا، ممکن است آزمون تمام یا تعدادی از رشته‌ها به صورت الکترونیک و یا کاغذی برگزار شود.

بر اساس برنامه زمان بندی آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی آزمون کتبی در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

آزمون تمامی رشته‌ها شامل دو بخش عمومی (استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی) و اختصاصی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =