دانشجوها و فارغ‌التحصیلان خلاق و نوآور شناسایی می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: برنامه ما برای آینده سراهای نوآوری این است که دانشجوها و فارغ‌التحصیلان خلاق و نوآوری که ایده دارند؛ اما مشکل مالی و موقعیتی سبب شده است که نتوانند از خلاقیت‌شان استفاده کنند را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از آنجا که کسب درآمد غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اولویت‌ها می‌باشد، این دانشگاه چند سالی است که درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده بهینه از فضاهای دانشگاهی مانند سوله‌ها و سالن‌های ورزشی، زمین‌های کشاورزی، آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، کارگاه‌ها، تغییر کاربری ساختمان و املاک بلااستفاده، توسعه فناوری، برگزاری دوره‌های آموزشی و ... را چراغ راه کرده است. از آنجا که بودجه‌بندی از مهم‌ترین ابزار مدیریت صحیح در هر سازمانی است حالا همه واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور برای دستیابی به این مهم تلاش می‌کنند.


محمد میرزایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در ارتباط با کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای این واحد در سال99 به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت‌: میزان درآمدهای غیرشهریه‌ای ما حدود 2/2 دهم میلیارد بود که نسبت به هزینه‌ها و درآمد استان مبلغ قابل‌قبولی است.

وی افزود: این درآمد بیشتر مربوط به واحد ایلام و در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با سازمان نظام مهندسی است. طرح‌های تحقیقاتی برون‌دانشگاهی نیز بخشی از این درآمدها را شامل می‌شود. چشم‌انداز ما در سال 98 برای درآمدهای غیرشهریه‌ای مبلغی تا 3‌برابر بیشتر بود که متاسفانه بیماری کرونا این پیش‌بینی را تحت‌تاثیر قرار داد؛ اما با کارهای زیرساختی که در زمینه طرح‌های تحقیقاتی انجام می‌شود دستیابی به این هدف آسان‌تر خواهد شد.

رئیس واحد ایلام با بیان این مطلب که به دنبال اشتغال‌زایی بیشتر برای دانشجوهای خود هستیم، ادامه داد: امسال 50 هکتار از دهلران به نام دانشگاه آزاد اسلامی ایلام زمین گرفتیم و می‌خواهیم شهرک گلخانه‌ای، تولیدی و تحقیقاتی احداث کنیم. تلاش ما این است که این زمین را در اختیار دانشجوها و فارغ‌التحصیلان خود قرار دهیم تا کمکی در زمینه اشتغال‌زایی به آنان باشد.

میرزایی در زمینه امکانات مغفول مانده در واحد باید گفت: ما یک خوابگاه دانشجویی خواهران داشتیم که 8 سال متروکه بود و دانشجو هم به  تعدادی نداشتیم که پر شود در نتیجه با مبلغ 100 میلیون تومان ساختمان مذکور را تعمیر کردیم. در حال حاضر از اجاره این ساختمان تقریبا 500‌ میلیون تومان سالانه درآمد داریم. یک باب باغ درخت بادام بود که 40‌میلیون تومان از فروش محصولات آن عاید واحد شد.

وی در زمینه ریل‌گذاری دانشگاه آزاد برای سراهای نوآوری و اینکه دانشجوها وارد این وادی شوند، گفت: یکی از بهترین ساختمان‌های دانشگاه آزاد ایلام با 1300 متر زیربنا که در بهترین نقطه شهر است؛ به کمک بودجه‌ای که از سفر ریاست جمهوری به استان گرفتیم طراحی و تجهیز شد و  به این ترتیب موقعیت خوبی برای مرکز مشاوره‌ای و رشد فناوری ‌می‌بینیم. همچنین کارگاه‌هایی در این زمینه برای دانشجوها به صورت مجازی برگزار می‌شود. سعی ما شناسایی افراد توانمند و خلاق در این زمینه است تا با صرف هزینه و حمایت از آن‌ها به رشد سراهای نوآوری و در نتیجه دانشجوها کمک کنیم.

میرزایی، دانشگاه آزاد اسلامی ایلام را حامی دانشجوها خواند و گفت: برنامه ما برای آینده سراهای نوآوری این است که دانشجوها و فارغ‌التحصیلان خلاق و نوآوری که ایده دارند؛ اما مشکل مالی و موقعیتی سبب شده است که نتوانند از خلاقیت‌شان استفاده کنند را شناسایی کنیم و با اعتبار دانشگاه آزاد شرایطی برایشان فراهم شود تا حامی داشته باشند.
بزرگترین سرمایه ما این است که خانواده‌ها فکر کنند دانشجویی در دانشگاه دارند که پس از مدتی درآمد ثابتی خواهد داشت و می‌تواند روی پای خود بایستد. این بزرگترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090934

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =