کرسی‌های آزاداندیشی انتظارات رهبری را برآورده نکرده‌ است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان این که کرسی‌های آزاداندیشی انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده نکرده‌ است، گفت: در بیشتر کرسی‌ها جدال شکل گرفت و سبب گلایه رهبر معظم انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید کاظم یکانی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری «اولین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی» گفت: در درجه اول مهمترین موضوع برای ما این بود که از زمان دستور مقام معظم رهبری تا کنون چه اتفاقاتی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی رخ داده است. چرا که ایشان تا کنون این موضوع را با گلایه به تشکل‌های دانشجویی و مسئولان دانشگاهی چندین بار بیان کرده‌اند.

یکانی ادامه داد: از اقداماتی که در حوزه کرسی‌ها انجام شده بود، بازخوانی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که بیشتر کرسی‌ها در قالب مناظرات و جدال انجام شده است و آن انتظاراتی که رهبرمعظم انقلاب از این کرسی‌ها داشته‌اند برآورده نشده است.

یکانی درباره ساختار کرسی‌های شکل گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه استفاده کردیم. در این ساختار چهار رکن موافق، مخالف، تیم داوری و کارشناس مجری وجود دارد.

وی ادامه داد: پشتیبانی علمی از تیم‌ها هم فراهم شده بود ضمن اینکه حضار هم در داخل این ساختار دیده شده‌اند و برای آنها نیز حق رای قائل شده‌ایم.

یکانی درباره نحوه حضور دانشجویان در این کرسی‌ها گفت: موافقان و منتقدان از دانشجویان و تیم داوری و کارشناسان از اساتید دانشگاه هستند.

 درباره نحوه انتخاب موضوعات نیز گفت: هدف اصلی این بود که به دغدغه دانشجویان توجه شود به همین دلیل اولین پیشنهاد این بود که خود دانشجویان و تیم‌ها موضوعات را پیشنهاد دهند.

یکانی درباره شاخص‌های داوری بیان کرد: برای داوری در درجه اول رعایت اصول اخلاقی مد نظر بوده است؛همچنین توجه به فرایندهای علمی و منطقی‌ همسو با مسئله، فن بیان و اشراف تیم‌ها بر موضوعات نیز از دیگر شاخص‌های داوری بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =