کمک به شکل‌گیری ارتباط دانشگاه و صنعت با ارائه تسهیلات

وزیر علوم ارتباط دانشگاه با صنعت را کلیدی دانست و گفت: با ایجاد اصلاحات در ضوابط و مقررات و انجام کارهای قانونی و ارائه تسهیلات و ایجاد ملزومات، باید همگی به شکل‌گیری ارتباط دانشگاه و صنعت کمک کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سومین نشست شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت که یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۹۹ در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به موضوع کلیدی ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: با ایجاد اصلاحات در ضوابط و مقررات و انجام کارهای قانونی و ارائه تسهیلات و ایجاد ملزومات، باید همگی به شکل‌گیری ارتباط میان دانشگاه و صنعت کمک کنیم.

غلامی حضور مجموعه دانشگاهی در صنعت را یک تحول مهم دانست و اظهار کرد: حمایت‌های مالی، انجام اصلاحات در آیین‌نامه ارتقا و استفاده از ظرفیت‌ آیین‌نامه‌ها باید دستور کار جلسات بعدی شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در خصوص افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت، در بحش آموزش، دانشگاه‌ها از قبل توانمند وارد این حیطه شده‌اند و در سال‌های اخیر از طریق دوره‌های کار آموزی و کارورزی تلاش شده است تا همخوانی میان مجموعه دانشگاه و صنعت برقرار شود.

وزیر علوم در ادامه افزود: در طرح ساماندهی، بخش اصلاح پذیرش دانشجو در دوران تحصیلات تکمیلی با ضوابط خاص و ایجاد تغییراتی در آیین‌نامه‌ها به سمت کیفی‌گرایی حرکت می‌کند که نتیجه آن خروج فارغ‌التحصیلان کیفی‌تر است.

غلامی درخصوص حمایت‌های مالی از بخش پژوهش خاطرنشان کرد: در گذشته صندوق پژوهش و فناوری برای کمک به بخش پژوهشی وجود داشت که متاسفانه الان حذف شده و باید برای احیای آن تلاش کنیم تا منابع مالی مناسب برای این حوزه فراهم شود. همچنین بحث بازنگری آیین‌نامه ارتقاء نیز در دستور کار قرار دارد که باید برای این امر دانشگاه‌ها وپژوهشگاه‌ها نظرات خود را در جهت بازنگری ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =