مقاومت یمن به ۸ کیلومتری شهر «مأرب» رسید/ ۱۸۰۰ کشته از متجاوزان

شبکه «المیادین» با انتشار گزارشی از پیشروی های نیروهای یمنی در نبرد سرنوشت ساز «مأرب» اعلام کرد که نیروهای مقاومت یمن درحال حاضر به ۸ کیلومتری این شهر رسیده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین؛ نیروهای مقاومت یمن به تازگی دستاوردهای جدیدی را در نبرد سرنوشت ساز مأرب محقق کرده اند. نیروهای یمنی با تسلط بر چند منطقه دیگر هم اکنون به ۸ کیلومتری شهر مأرب رسیده اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیروهای مقاومت یمن بر بسیاری از مناطق واقع در محور شمالی مأرب مسلط شده اند. منابع آگاه اعلام کرده اند که از زمان آغاز نبرد بزرگ مأرب تاکنون ۱۸۰۰ تَن از متجاوزان متشکل از نیروهای ائتلاف سعودی، مزدوران عربستان، اعضای القاعده و سلفی ها به هلاکت رسیده اند.

این درحالی است که از زمان آغاز نبرد تاکنون همچنین قریب به ۳ هزار تَن از متجاوزان اعم از نیروهای سعودی و مزدورانشان یعنی اعضای القاعده و سلفی ها به شدت زخمی شده اند از زمان آغاز نبرد بزرگ مأرب تاکنون ۱۸۰۰ تَن از متجاوزان متشکل از نیروهای ائتلاف سعودی، مزدوران ائتلاف، اعضای القاعده و نیز سلفی ها به هلاکت رسیده اند. کما اینکه از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰ عنصر متجاوز به اسارت نیروهای یمنی درآمده اند.

در عین حال، منابع آگاه اعلام کردند که افسران ارشد در حزب «الاصلاح» وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی تماس هایی را با صنعاء برقرار کرده و خود را آماده تسلیم به نیروهای مقاومت یمن کرده‌اند.

پیش از این، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مناطق زیادی در مارب توسط نیروهای مقاومت یمن آزاد شده است. وی افزود: در حال حاضر بخش اعظم استان مأرب در کنترل نیروهای مقاومت یمن قرار دارد.

چندی پیش نیز محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که این جنبش به آمریکا اطلاع داده است که تا پایان تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن دست از حملات برنمی دارد.

درحال حاضر نیروهای یمنی بر بسیاری از مناطق واقع در محور شمالی مأرب مسلط شده اند ائتلاف متجاوز سعودی چندی قبل در واکنش به پیشروی نیروهای یمنی و برای اعمال فشار بر دولت نجات ملی، اقدام به بمباران اردوگاه آوارگان یمنی در منطقه صرواح در استان مأرب کرد. اخیراً شاهد آن بودیم که سعودی‌ها به شورای همکاری خلیج فارس متوسل شدند تا شاید از این رهگذر بتوانند دستاوردی را برای خود در نبرد مأرب کسب کنند.

مواضع خصمانه مقام عالیرتبه شورای همکاری خلیج فارس به خوبی گویای این واقعیت است. «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیراً مواضع خصمانه‌ای را در قبال نبرد بزرگ مأرب اتخاذ کرده است. وی در سخنانی بدون اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی در یمن طی سال‌های گذشته، خواستار توقف فوری عملیات نیروهای مقاومت یمن در شهر مأرب شده است.

این مقام شورای همکاری خلیج فارس همچنین در ادعایی عجیب، نیروهای یمنی را به هدف قرار دادن غیر نظامیان در مأرب متهم کرده است! وی همچنین به جامعه جهانی متوسل شده و از آن خواسته است تا جلوی عملیات نیروهای یمنی در مأرب را بگیرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1090993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =