بررسی عملکرد سراجی در سایپا؛ از والیبال تا فوتبال

مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،محمدرضا قاسمی؛ باشگاه سایپا که همواره یکی از باشگاه‌های نمونه و مورد تقدیر در عرصه ورزش ایران بوده که به صورت توأمان هم در بخش بازیکن سازی و هم در بخش نتیجه گیری و بعد قهرمانی ورزش عملکرد موفقی داشته، مدتی است که دیگر توفیق سابق را ندارد و مدیریت این باشگاه در رشته‌های مختلف نتوانسته عملکرد قابل قبولی از خودش ارائه دهد.

سایپا علاوه بر تیم فوتبال خود در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت داشته و دارد و خصوصاً در رشته والیبال همواره جزو تیم‌های خوب و مدعی لیگ برتر بوده که امسال با وجود زیرساخت‌های مناسب به دلیل تصمیمات مدیریتی شتاب زده و غیر کارشناسی از نتیجه گیری باز مانده و در مرحله یک هشتم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهرداد سراجی در سایپا سعی داشت فارغ از واکاوی دلایل نتیجه نگرفتن تیمش، سریع‌ترین و دم دستی ترین اقدام رایج در مدیران را که تغییر سرمربی است انجام دهد و مصطفی کارخانه را که به دلیل مشکلات داخلی استعفا داده بود با کنار رفتنش موافقت و شهنازی را به جای او به عنوان سرمربی منصوب کرد ولی این تغییر و شوک روی نیمکت جواب نداد تا مشخص شود مشکل تیم پرمهره والیبال سایپا سرمربی نبوده است.

در مورد دلایل عدم موفقیت تیم والیبال سایپا حرف و حدیث زیاد است ولی می‌توان به صحبت‌های امیر حسینی، پاسور سابق این تیم اشاره کرد که در گفتگویی عنوان کرده بود:‌ تمام اینها به مدیریت و خود باشگاه سایپا برمی‌گردد. اگر مدیران این باشگاه کمک می‌کردند، صد درصد سایپا می‌توانست قهرمان شود چون از نظر مُهره، یک سر و گردن بالاتر از تمام رقبا بودیم و می‌توانستیم با مدیریت باشگاه، به قهرمانی برسیم.

وی تأکید کرد: سایپا در نیم فصل نخست شرایط بسیار خوبی داشت اما هر چه به اواسط لیگ نزدیک می‌شدیم، مصطفی کارخانه را تحت فشار می‌گذاشتند؛ به بازیکنان ناهار نمی‌دادند. همچنین چسب و وسایل پزشکی در اختیار بازیکنان قرار نمی‌گرفت و درواقع کاری کردند تا بازیکنان مقابل کارخانه قرار بگیرند. اینها با شخصیت کارخانه جور نبود و در نتیجه او از سمت خود استعفا داد. تمام این اتفاقات از قبل پیش‌بینی شده بود.

در فوتبال هم اوضاع خیلی بهتر نبوده و با وجود اینکه مدیریت باشگاه سایپا همواره دم از حمایت کادرفنی و ابراهیم صادقی می‌زند ولی آرامش و امنیتی که کادرفنی تیم لازم داشت هرگز از سوی مدیریت منتقل نشد و بارها در طول نیم فصل نخست و در هفته‌های گذشته از نیم فصل دوم صحبت‌های غیر رسمی از مذاکره با گزینه‌های مختلف مطرح بود و حتی پیروز قربانی، مربی تیم سایپا در صحبت‌های تندی علیه مدیریت باشگاه به خاطر عدم حمایت قاطع از صادقی مطرح کرد و اعلام کرد گزینه‌هایی مشغول رفت و آمد هستند تا جای صادقی را بگیرند و شاید اگر سرمربی سایپا عقبه و جایگاه محکمی که در این باشگاه دارد را نداشت، او هم به سرنوشت مصطفی کارخانه دچار شده بود.

سراجی که مدت‌ها تمرکز خودش را روی انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشته بود و به نوعی از مجموعه سایپا غافل شده بود بابت حذف تیم والیبال تحت فشار قرار دارد و اگر وضعیت مطلوب در تیم فوتبال هم در پایان فصل ایجاد نشود کارنامه منفی در این فصل از رقابت ها در عرصه مدیریت برای او به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =