سایه سنگین سیاست زدگی بر دانشگاه شهید چمران اهواز/ صدای اعتراض کارکنان به جایی نمی‌رسد

کارکنان و کارگران دانشگاه شهید چمران اهواز برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. اما انگار گوش شنوایی برای شنیدن اعتراض آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «دکتر خواجه حیا کن دانشگاه رو رها کن»؛ شعاری که چند روز پیش در تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز شنیده شد. آن‌ها نسبت به ناکارآمدی مدیر فعلی دانشگاه یعنی «غلامحسین خواجه» که از سال ۹۴ تا کنون به صندلی ریاست دانشگاه تکیه زده اعتراض داشتند و سعی کردند به وسیله برگزاری تجمعی اعتراضی، صدای خود را به گوش او برسانند. تجمعی که البته فیلم آن هم در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان اجتماعی و سیاسی استان خوزستان به همراه داشته است.

«داوود مدرسیان» فعال سیاسی و اجتماعی استان خوزستان از جمله اشخاصی بود که واکنش قابل توجهی را نسبت به این مسئله داشت. او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، ناکارآمدی مدیر فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز را ناشی از عملکردِ به زعم او مفتضحانه دولت و همچنین نگاه سیاست زده حاکم بر این دانشگاه دانست. موضوعی که احتمال دارد با جریان سیاسی حاکم بر دولت نیز آنچنان بی ارتباط نباشد. 

مصطفی حیدری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز می‌گوید مطالبات کارکنان این دانشگاه از سوی بسیج دانشجویی پیگری شده در عین حال اما پاسخ مسئولان دانشگاه قانع کننده نبوده است.

حیدری یکی از محورهای اصلی این اعتراض را پرداخت نشدن ۲ ماهه حقوق کارگران فضای سبز و خوابگاهی این دانشگاه دانست که با وجود پیگیری‌های مستمر بسیج دانشجویی، هنوز به این مطالبات پاسخ دقیقی داده نشده و اعتراضات نتیجه چندانی نداده است.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، مسئولان این دانشگاه کمبود بودجه را یکی از دلایل پرداخت نشدن دستمزد این کارگران می‌دانند. همچنین علاوه بر کارگران، کارکنان و کارمندان دانشگاه نیز در اعتراض به کاهش میزان اضافه کاری و برخی مزایا، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

نیاز نبود موضوع رسانه‌ای شود!

او معتقد است که وقتی بسیج دانشجویی می‌تواند مشکلات را با مسئولان دانشگاه مطرح کند و مطالبات را پیگیری کند، نیازی به رسانه‌ای شدن موضوع وجود ندارد.

حیدری تاکید می‌کند که بسیج دانشجویی نقش موثری در پیگیری مطالبات کارکنان از مسئولان دانشگاه داشته است و جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده است.

به گفته حیدری مدیر دانشگاه شهید چمران فعالیت سیاسی دارد و وابسته به جریان سیاسی حاکم بر دولت است. با این اوصاف اما بسیج دانشجویی تا آخرین لحظه پیگیر مطالبات کارکنان و کارگران از جمله موضوعات مرتبط با عیدی و حقوق آن‌ها خواهد بود و نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

گویا مدیریت استاندار سابق خوزستان به دیگر مسئولان هم سرایت کرده است. به هرحال ایسکانیوز به عنوان یک رسانه دانشگاهی خود را موظف به پیگیری مطالبات قشر دانشگاهی می‌داند و همچنان نیز منتظر پاسخی از سوی مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز است تا آنها نیز مطالب و مسائلی که در این بین شاید مغفول مانده را عنوان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =