مراحل دوم و سوم آزمایش انسانی واکسن کُوو برکت آغاز شد

پس از اثر بخشی ۹۰ درصدی مرحله نخست آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا با نام کُوو ایران برکت، مراحل دوم و سوم آزمایش انسانی این واکسن آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ با انجام واکسیناسیون روی ۲۰ داوطلب، مرحله  ۲ و ۳ مطالعات واکسن ایرانی کوو ایران برکت آغاز شد.

در مرحله نخست اثر بخشی واکسن بر روی افراد دریافت کننده ۵ میکروگرم بیش از ۹۰ درصد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در این مراسم تاکید کرد: مرحله اول را  آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت را با کمترین عارضه پشت سر گذاشتیم و ان شاء الله ، مرحله دوم را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

آقای دکتر محمد مخبر افزود: از وزارت بهداشت خواهش می کنم کمک کنند ما بتوانیم مراحل  دو و سه را به سرعت پشت سر بگذاریم.

وی گفت: بحث تولید انبوه و صنعتی واکسن بسیار مهم است و ما بدنبال تولید انبوه هستیم و در ستاد اجرایی همزمان با تولید آزمایشگاهی ما امکانات تولید انبوه را دنبال کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: از امروز ظرفیت تولید ۳ میلیون دز در ماه افتتاح می شود.

دکتر مخبر خاطرنشان کرد: مرحله دوم ظرفیت حدود ۱۲ میلیون دز در ماه است که از خرداد سال آینده شروع خواهیم کرد تا بتوانیم ظرفیت ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دز در ماه را فراهم کنیم.

وی افزود: سختگیرانه ترین شیوه نامه های بین‌المللی را را ما در تمام این مراحل رعایت کردیم. عجله ای نکردیم در مسیر و موفق شدیم واکسنی که تا الان کمترین عارضه را داشته تولید کنیم.

56 داوطلب مرحله اول آزمایش انسانی کُوو ایران برکت را موفق پاس کردند 

دکتر حسینی مسئول گروه کارآزمایی بالینی واکسن کُوو ایران برکت در مراسم آغاز مراحل دو و سه گفت: مرحله یک با حضور ۵۶ داوطلب با موفقیت به پایان رسید.

مسئول گروه کارآزمایی بالینی واکسن کُوو ایران برکت افزود: امروز شروع مراحل دو و سه را داریم و در این  مرحله ابتدا جمعیت حدود ۳۰۰ نفری را برای فاز دو و سپس برای ۲۰ هزار داوطلب از شهرهای مختلف برای مرحله سه کار را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: تنوع سنی زیر ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال در این مراحل حضور دارند.

خبر در حال تکمیل است...

کد خبر: 1091032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =