انتظار دستاورد بزرگ علمی از دانشجویان نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از انجمن‌های علمی-دانشجویی انتظار نمی‌رود که دستاوردهای بزرگ علمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت‌ که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت:  شور و حرارت برگزاری جشنواره‌های دانشجویی به حضور دانشجویان است که متاسفانه در این ایام با کاهش حضور یا بدون حضور آنها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست‌ها به صورت مجازی در کنار اینکه از روی ناچاری بوده است؛ اما ظرفیت‌های بزرگی هم ایجاد کرده است. مثل همین برنامه که هم‌اکنون در کشورهای دیگر هم دیده و شنیده می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید این ظرفیت بزرگ را حفظ و ارتقا دهیم، گفت: طبق آمار و گزارش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی، حضور دانشجویان در مراسم‌های مختلف به صورت مجازی بیشتر از حضوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی ظرفیت‌های خوبی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌اند، گفت: انجمن‌ها توانسته‌اند کارهای ارزشمندی در دانشگاه‌ها انجام دهند، از جمله اینکه علم، دانش و فناوری نمود بیشتری در فعالیت‌های دانشجویی پیدا کرده است.

غلامی ادامه داد: کار مشترک و جمعی انجام دادن به خصوص مشارکت در افکار و ایده‌های علمی، نقد کردن و به تکامل رساندن آنها بخشی از دستاوردهای انجمن‌های علمی است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه از انجمن‌های علمی انتظار نمی‌رود که دستاوردهای بزرگ علمی داشته باشند، افزود: توجه به آموخته‌های دانشگاهی، مقایسه واقعیت‌ها با فضاهای ذهنی، مقایسه شرایط مختلفی که برای آموزش  اتفاق می‌افتد و جمع‌بندی این مقایسه‌ها و همفکری‌ها خود از دستاوردهای انجمن‌های علمی است.

وی با تاکید بر اینکه  رشد و توسعه علمی را در کشور از جمیع جهات داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر از نظر علمی جایگاه خوبی بین کشورهای دنیا داریم. در حوزه به کارگیری علم هم شکل‌گیری شرکت‌های مبتنی بر دانش در دانشگاه‌ها و ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، نوید آینده خوبی را می‌دهد.

غلامی ادامه داد: در ایام همه‌گیری کرونا خیلی از شرکت‌های مبتنی بر دانش توانسته‌اند که کارهای خوب و تاثیرگذاری را انجام دهند.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها، همه گروه‌های آموزشی، استادان و کارکنان باید این بستر را فراهم کنند تا دانشجویان علاوه بر آموختن دانش بتوانند کاربست آن را هم فراگیرند و تصمیم درستی برای آینده شغلی خود بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =