قلب شهید از نور خدا تابنده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: شهید دارای یک مقام روحانیت و تقدس خاصی است که وجودش از نور خدا جلوه‏ گر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور در منزل شهید حسین علوی در روستای «بنه‌گز» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجدید میثاق با امام شهدا با خانواده معزز شهید علوی دیدار و از خانواده‌ شهید تجلیل و دلجویی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا که عزیزترین و والاترین دارایی زندگی خود را خالصانه تقدیم پروردگار کردند و برای خود ذخیره آخرت خریدند، افتخار بزرگی است، گفت: خداوند متعال در عین اینکه به جهاد علمی توصیه های زیادی کرده است، در خصوص جهاد و جهاد دفاعی نیز توصیه هایی خاص دارد.

قاضی زاده با بیان اینکه شهید پاک و طاهر از دنیا به سوی پروردگار عروج می کند، توضیح داد: مقام شهادت به حدی ارزشمند است که اولین قطره خون شهید که بر زمین می ریزد، خداوند سبحان و رحمان، تمام گناهان او از حق ا.. را می ریزد و شهید پاک و مطهر از این دنیا رخت برمی بندد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه لباس رزم شهید، کفن اوست، تصریح کرد: حتی پیغمبر خدا اگر فوت کند باز هم باید او را غسل داد، کفن کرد و سپس به خاک سپرد در حالی که شهید از این دستور الهی مستثنی است. کسی که در راه خدا کشته می‏شود کفنش لباس تنش خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شهید دارای یک مقام روحانیت و تقدس خاصی است که وجودش از نور خدا جلوه‏ گر شده است، ادامه داد: قلب شهید از نور خدا تابنده است. مقام و جایگاه شهید به حدی والاست که شهید در روز قیامت نیز با همان لباس رزم حاضر می شود تا همگان به عظمت جایگاه شهید اشراف داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی زاده با اشاره به کلام خداوند در سوره واقعه اذعان کرد: خداوند برای هرکار خیری که با اخلاص انجام شود پاداش در نظر دارد و برای عمل ارزشمندی همچون شهادت نعمات بسیاری وعده داده است.

وی ادامه داد: خداوند خود نعمت جان را به انسان ارزانی داشته و در حقیقت خدا مالک جان انسان است اما وقتی با شهادت این نعمت را به خداوند بازپس می دهیم، انگار خداوند مالک نبوده و بهترین خریدار جان مخلوق است و بالاترین هدیه موجود در عالم هستی را به ذات پروردگار تقدیم شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1091052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =