واحد توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی در دانشگاه الزهرا(س) راه‌اندازی شد/ رشد 15درصدی طرح‌های ارتباط با صنعت

معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا(س) گفت: طرح‌های ارتباط با صنعت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید رضایی‌شریف‌آبادی در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا(س) درباره اقدامات مهم دانشگاه در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده سال آتی، اظهار کرد: با همه‌گیری کرونا دانشگاه‌ها مجبور شدند به سمت دولت الکترونیک پیش بروند، که البته گام‌های موثری برداشتند. در دانشگاه الزهرا هم ۴۵ فرآیندی که باید به صورت فیزیکی و کاغذی انجام می‌شد به صورت الکترونیک درآمد.

وی با اشاره به اینکه استادان و دانشجویان آمادگی لازم برای تدریس و یادگیری الکترونیک را نداشتند، گفت: لازم بود در کنار آماده کردن زیرساخت‌ها، این آمادگی هم ایجاد شود. به همین خاطر حدود ۴۰ دوره و کارگاه برای اعضای هیئت علمی برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: بیش از ۴۵ ویدیو کلیپ هم تولید شد که کار با سامانه‌های مختلف را آموزش می‌دهند. همچنین هشت کارگاه درباره تولید محتوا و شیوه‌های آموزش مجازی و تفاوت‌هایی که با آموزش حضوری دارد برگزار شد.

وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که به استادان تاکید کردیم کل ارزیابی را به آخر سال موکول نکنند و در ایام برگزاری کلاس‌ها ارزیابی‌های مختلف صورت گیرد.

یدالله اردوخانی معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا در ادامه این نشست گزارشی از فعالیت‌های این معاونت در سال ۹۹ ارائه کرد و گفت: در زمینه ایده‌های کسب و کار و استارتاپ‌ها، حمایت‌های خوبی از دانشجویان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: واحد توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی در دانشگاه راه‌اندازی شد تا از این طریق میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان رصد شود.

اردوخانی با اشاره به اینکه طرح‌های ارتباط صنعت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، گفت: کارهای تیمی در قالب هسته‌های پژوهشی مثل سال‌های گذشته ادامه داشته است و طرح‌هایی هم برای درون سازمانی طراحی شد که می‌تواند مشکلات داخلی دانشگاه را حل کند.

در ادامه نشست ندا گلیجانی‌مقدم  با اشاره به اینکه حیات معاونت‌های فرهنگی مبتنی بر ارتباط با دانشجویان است، گفت: با ایجاد شرایط جدید ناشی از همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی خود را به سرعت انجام دادیم تا شرایط را متناسب کنیم و تعامل با دانشجویان حفظ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: از فروردین ۹۹ با در اختیار گرفتن یک فضای مختص به این معاونت در فضای مجازی، کار خود را شروع کردیم.

گلیجانی‌مقدم با بیان اینکه سامانه‌ای برای معاونت فرهنگی و اجتماعی طراحی شده است، گفت: همه ارتباطات با تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و دانشجویان از طریق این سامانه انجام خواهد که رونمایی از این سامانه به خاطر فعالیت‌های آخر سال به ابتدای سال ۱۴۰۰ محول شده است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۹۵ درصد فعالیت‌های معاونت الکترونیکی شده است که به مدیریت سبز کمک می‌کند. همچنین  بیش از ۶۰ نشریه دانشجویی نیز به صورت الکترونیک منتشر شدند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =