درخواست عربستان جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

اعضای کابینه عربستان سعودی در نشستی به ریاست «ملک سلمان» بار دیگر به اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران مبادرت ورزیده و خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه تهران شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ؛ اعضای کابینه عربستان سعودی نشستی را به ریاست «ملک سلمان» پادشاه این کشور برگزار کردند که طی آن تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش النشره، اعضای کابینه سعودی در جریان نشست مذکور طبق روال گذشته اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل، سند و مدرکی مدعی حمایت تسلیحاتی تهران از «أنصارالله» در یمن شدند.

در این نشست به مانند گذشته، مواضع ضد ایرانی جدیدی اتخاذ گردید و سعودی‌ها خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.

این فرافکنی‌ها از سوی عربستان علیه ایران درحالی است که این کشور طی ۶ سال گذشته جنایت‌های فراوانی را در یمن مرتکب شده است.

پیش از این، مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل با اشاره به جنگ یمن و بیان این نکته که " ما شاهد بزرگترین فاجعه انسانی هستیم" طی هشداری جدی اظهار داشت: اگر کمک‌های لازم ارائه نشود، ۴۰۰ هزار کودک یمنی جان خود را از دست خواهند داد. یعنی هر ۷۵ ثانیه یک کودک یمنی جان خواهد سپرد.

کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که عربستان سعودی به دلیل ناتوانی در مقابله با حملات و عملیات‌ استراتژیک اخیر یمنی‌ها علیه اهداف حساس خود دست به اتهام زنی به دیگران از جمله تهران می‌زند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =