معادلات سعودی و آمریکا در «مأرب» برهم خورد/ ابتکار عمل مقاومت یمن

روزنامه لبنانی «الأخبار» در مطلبی با بیان اینکه یمنی ها معادلات عربستان سعودی و آمریکا در «مأرب» را برهم زدند، اعلام کرد: یمنی ها ابتکار عمل در «تعز» را نیز در دست گرفته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را پیرامون نبرد بزرگ و سرنوشت ساز مأرب منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود در خصوص نبرد مذکور آورده است: ایالات متحده آمریکا در طول مدت زمان گذشته تمام تلاش خود را برای تغییر معادلات نبرد مأرب به کار بست.

بر اساس این گزارش، در مطلب روزنامه الأخبار تأکید شده است: پس از آنکه «تیموتی لیندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در یمن، در پی رفع مطالبات عربستان سعودی در جنگ علیه یمن بود، این بار در تلاش است که فعالیت دیپلماتیک خود را افزایش دهد. با این حال، دولت نجات ملی یمن به خوبی می‌داند که واشنگتن در این کشور به دنبال چیست. درست به همین دلیل است که یمنی‌ها زیر بار شروط آمریکا برای برقراری آتش بس نرفتند.

روزنامه مذکور همچنین تصریح کرده است: تلاش آمریکا برای تحمیل شروط عربستان سعودی به نیروهای مقاومت یمن با درهای بسته مواجه شد. جنبش «أنصارالله» در این زمینه پاسخی صریح و شفاف به واشنگتن داد. أنصارالله صراحتاً خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد که پذیرش شروط آنها برای آتش بس به معنای تثبیت محاصره یمن در قالب فعالیت‌های دیپلماتیک است.

الاخبار در گزارش خود آورده است: در واقع، پیام واضح مقاومت یمن به ایالات متحده آمریکا این بود که تا زمان تداوم تجاوزگری عربستان سعودی در یمن، حملات نیروهای مقاومت متوقف نخواهد شد و همچون گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. این بدان معناست که معادلات نبرد در مأرب دستخوش تغییر شده است و آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که چنین اتفاقی در عرصه میدانی مأرب به وقوع بپیوندد.

این روزنامه همچنین عنوان کرده است: سلسله دستاوردها و پیروزی‌های گسترده نیروهای مقاومت یمن موجب شد تا محاسبات سعودی‌ها و آمریکایی در مأرب به هم بریزد. در تعز نیز در حال حاضر نیروهای یمنی ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند. این درحالی است که سعودی‌ها تلاش می‌کردند تا شکست‌های خود در جبهه سنگین مأرب را در تعز جبران کنند. آنها در این زمینه نیز متحمل شکست شدند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =