آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و واگذاری مسکن به فرهنگیان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، آخرین وضعیت واگذاری مسکن به فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ گودرز کریمی فر، درباره آخرین وضعیت واگذاری مسکن به فرهنگیان، اظهار کرد: طی یک سال اخیر، براساس تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی، موفق شدیم در اقدامی کم نظیر، تعداد ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد را در ۲۵۱ شهر برای فرهنگیان واجد شرایط، جذب کنیم. فرآیند تعریف شده برای تامین مسکن فرهنگیان، طی یک پروسه ۳ ساله برنامه‌ریزی شده است که تامین و تخصیص ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان، در دستور این فرآیند است.

کریمی فر گفت: تاکنون ۲۲ هزار فرهنگی در حال افتتاح حساب، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند، به طوری که می‌توان گفت: واحدهای تخصیصی این همکاران تعیین تکلیف و مشخص شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما، واگذاری بخشی از واحدهای تخصیصی و جذب شده فرهنگیان، در سال ۱۴۰۰ است و در برنامه‌ریزی‌های اولیه، امیدواریم تعداد زیادی از واحدهای مذکور، تحویل فرهنگیان شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای حمایت از منابع مالی و آورده اولیه فرهنگیان، از طرف آموزش و پرورش، به ازای هر فرهنگی واجد شرایط، مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ثانویه حمایتی کم بهره، با کارمزد ۱۲ درصد بدون تشریفات، سپرده گذاری، مسدودی، وثیقه ملکی به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. همچنین از طرف بانک عامل (بانک مسکن) علاوه بر تسهیلات ثانویه آموزش و پرورش تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام به فرهنگیان واجد شرایط، پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =