توان متخصصان ایرانی در فناوری‌های مکان محور معرفی می‌شود

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد محصولات دانش بنیان ژئوماتیک دارای ظرفیت صادراتی شناسایی می‌شود تا مسیر ورود آنها به بازار جهانی تسهیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی که چند سالی است به حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه ژئوماتیک ورود کرده سعی دارد با شناسایی محصولات و توانمندی‌های دانشی موجود در کشور، این تولیدات را به بازار جهانی برساند. محصولات باکیفیت ایران‌ساخت که می‌توانند معرف ظرفیت‌های علمی کشور به دنیا باشند.

فناوری‌های ژئوماتیک (مکان محور) کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف علمی دارند به همین دلیل توسعه آنها در کشور یک ضرورت است. آمارها گواهی می‌دهد که رتبه ایران در این حوزه ۴۹ و در منطقه ۷ است. جایگاهی که می‌تواند با استفاده درست از توانمندی‌های دانشی موجود در کشور ارتقا یابد.

به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از محصولات دانش‌بنیان و خلاق این حوزه را در اولویت کاری خود قرار داده است. در حال حاضر ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۵۰ استارت اپ در این حوزه فعالیت می‌کنند. در این میان برخی شرکت‌ها و محصولات تولیدی آنها کیفیت و دانش تخصصی بالایی دارد و قابل رقابت و ارائه در بازارهای جهانی است به همین دلیل یافتن بازاری خارج از مرزها برای این محصولات، می‌تواند ایران را به لیست کشورهای توسعه یافته در این حوزه بیافزاید.

گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا، به دنبال شناسایی شرکت‌های با ظرفیت بالای صادراتی است تا مسیر ورود این محصولات به بازار بین‌المللی را تسهیل و تولیدات ایرانی را به جهان معرفی کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =