اشتغال پذیری دانشجویان از طریق برنامه‌های مشارکتی

مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه برنامه‌های مشترکتی وزارت علوم و برخی معاونت ها منجر به تقویت اشتغال پذیری دانشجویان می‌شود، گفت: اعتقادی به خط کشی جنسیتی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد هادی عسکری در آئین رونمایی از دور جدید برنامه‌های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی گفت: برنامه‌های مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده منجر به تقویت اشتغال پذیری دانشجویان می‌شود.

عسکری با اشاره به برنامه‌های مشترک اجرا شده، اظهار کرد: وجه افتراق این برنامه‌ها با سایر فعالیت‌ها، سیاستگذاری و اجرای توأمان برنامه‌ها در میدان واقعی دانشگاه بوده است.

وی افزود: برگزاری رویداد کمند در سطح دانشگاه‌های کشور نتیجه سیاستگذاری صحیح و کارآمد است که توانسته علاوه بر تقویت امید به ایجاد امکان کنش دانشجویان دختر بیانجامد چرا که در اجرای این برنامه بسته کاملی از یک فرآیند پیش بینی و به عرصه اجرا در آمد.

عسکری افزود: همکاری بین دستگاهی میان وزارت علوم، معاونت زنان و خانواده و صندوق کارآفرینی امید منجر به شبکه ای شد که در آن ایده‌ها و دستاوردهای ارزنده‌ای شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی اشاره کرد و افزود: این جشنواره که بر اساس موافقت نامه برای اولین بار برگزار می‌شود یکی از برنامه‌هایی است که منجر به تقویت هویت دختران دانشجو می‌شود.

وی افزود: اگر چه ما به خط کشی جنسیتی معتقد نیستیم ولی هویت بخشی به کنش گری مؤثر دختران دانشجو را یک ضرورت می‌دانیم و برگزاری این جشنواره را یکی از بسترهای مورد نیاز در این زمینه می‌دانیم که خوشبختانه با حمایت معاونت امور زنان و خانواده اجرا می‌شود.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار سامانه نمایشگاهی توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی خبر داد و افزود: این سامانه با قابلیت‌هایی که در آن پیش بینی شده است، امکان ارائه دستاوردهای دانشجویان دختر سراسر کشور ایجاد شده است.

وی افزود: توانمندسازی و ترغیب دانشجویان دختر جهت ورود به کسب و کار در زمینه کالاهایی را که هم کالای فرهنگی روزآمد تلقی شده و هم منجر به تقویت هویت ملی در میان دانشجویان می‌شود، از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود که این مهم در سایه راهنمایی‌های استادان دانشگاهی تحقق پیدا می‌کند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های نظام آموزش عالی کشور اشتغال پذیری دانش آموختگان است، اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها شرایط به نحوی فراهم شود تا منجر به امید آفرینی، هویت آفرینی در میان دختران دانشجو جهت ورود قدرتمند در عرصه اجتماعی شود.

کد خبر: 1091348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =