بومی‌سازی مهمترین نقطه قوت آموزشیار/ اشکالاتی هم وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد استان مازندران گفت: مهمترین نقطه قوت آموزشیار این است که سامانه در دانشگاه آزاد بومی‌سازی شده و دسترسی به اطلاعات هم فقط در اختیار دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سامانه آموزشیار با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت در یک فرصت زمانی کوتاه جایگزین سامانه‌های آموزشی پراکنده و متفاوت در دانشگاه آزاد اسلامی شد. این سامانه در ۲ ترم گذشته به عنوان سامانه خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شده است. با وجود بهبود برخی از روندهای آموزشی اما اشکالات این سامانه باعث انتقاد برخی از دانشجویان شده است.

با توجه به گذشت ۶ ماه از شروع به کار این سامانه، ایسکانیوز در گفت‌وگو با رئیس‌های واحدهای مختلف دانشگاهی به بررسی نقاط قوت و ضعف این سامانه خواهد پرداخت. اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، در اولین گفت‌وگو، ضمن برشمردن برخی مزایای این سامانه به این موضوع اشاره کرد که هوشمندسازی دانشگاه آزاد یک ضرورت است و گفت: «این سامانه در ابتدای راه قرار دارد و به کل واحدهای کشور هم سرویس می‌دهد؛ طبیعی است که زیرساخت‌های آن باید در گذر زمان توسعه پیدا کند.»

همچنین حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در دومین گفت‌وگو با تاکید بر اینکه بیان مزایای آموزشیار به معنای بی‌اشکال بودن آن نیست، گفت: «سامانه ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود؛ اما وجود آن بسیار ضروری بود». در ادامه بررسی سامانه آموزشیار سراغ حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازنداران رفتیم و نظرات وی را درباره این سامانه آموزشی جویا شدیم.

کرمانیان با بیان به اینکه مهمترین نقطه قوت سامانه‌ آموزشیار این است که سامانه در دانشگاه بومی‌سازی شده، اظهار کرد: این سامانه متعلق به خود دانشگاه آزاد است و خود آن را کامل می‌کند؛ ضمن اینکه دسترسی به اطلاعات هم فقط در اختیار دانشگاه است.

وی با اشاره به برخی اشکالات در سامانه قبلی گفت: در سامانه سیدا که سیستم آموزشی قبلی بود بعضاً برای یک نفر ۵ معدل درج شده بود که این اشکالات در سامانه آموزشیار برطرف شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان مازندران افزود: از آنجا که سامانه آموزشیار تازه راه اندازی شده است قطعا مشکلاتی هم دارد که باید آنها را برطرف کرد. اشکالات هم کم نیست و باید به تدریج رفع شوند. ما منتظر هستیم که به روزرسانی سیستم در ابعاد مختلف صورت گیرد.

کرمانیان در ادامه برخی از نواقص آموزشیار را برشمرد و بیان کرد: عدم امکان گزارش گیری؛ تعیین نشدن فرمول شهریه و فرم مرخصی؛ قطع و وصل شدن زیاد؛ عدم دسترسی به کارنامه تحصیلی دانش‌آموختگان؛ عدم امکان صدور کارت دانشجویی؛ عدم دسترسی به سلف سرویس برای رزرو غذا؛ عدم دسترسی به سیستم نظام وظیفه؛ عدم امکان ثبت دانشجویان انتقالی از واحد های دیگر؛ عدم انتقال شماره پرونده دانشجویان فارغ التحصیل؛ عدم امکان دسترسی به امور خوابگاه؛ عدم پیش بینی کمیته انضباطی دانشجویی؛ عدم گزارش پرداختی و دریافتی مربوط به شهریه؛ تطبیق نشدن واحدها برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان، از جمله نواقصی است که در حال حاضر این سامانه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد استان مازندران تصریح کرد: این سامانه یک سیستم نرم‌افزاری است که باید به تدریج کامل شود. با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت دانشگاه آزاد باید به این سمت حرکت می‌کرد و به خاطر برخی محدودیت‌ها فعال‌سازی آموزشیار باید سریع انجام می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد سامانه نسبت به مهر ماه خیلی بهتر شده است، خاطرنشان کرد: آموزشیار در جلوگیری از ایجاد تجمع و حضور در دانشگاه خیلی کمک کرده است. انتظار می‌رود که با یک سرمایه گذاری خوب و با استفاده از شرکت‌های مجرب و متخصصین این حوزه، اشکالات نرم افزاری سامانه برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =