دکتر طهرانچی فرا رسیدن سال نو را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت

دکتر طهرانچی با صدور پیامی، فرا رسیدن سال نو را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن سال 1400 را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال

از همه سوی جهان جلوه او می بینم / جلوه اوست جهان کز همه سو می بینم

چون به نوروز کند پیرهن از سبزه و گل / آن نگارین همه رنگ و همه بو می بینم

فرا رسیدن سال 1400، عید نوروز، اعیاد فرخنده شعبانیه و بهار پرطراوت که نشانه ای از آیات الهی و نعمت لایزال پروردگار است را به محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران، دانشگاهیان کشور و به ویژه اعضای محترم هیات موسس و هیات امنا، اساتید گرانقدر، کارمندان خدوم و دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و شادباش می‌گویم.

فصل بهار، نقطه آغازین رویش و تحرک در حیات موجودات است و این تجدید حیات در طبیعت برای انسان نیز نویددهنده امید، نشاط و شروعی تازه است تا با اراده خداوند متعال راه کمال، تغییر و تحول معنا پیدا کند. امید است در این سال پیش رو که طبیعت جامه ای نو به تن می‏ کند، با عنایت پروردگار مهربان، دل‌هایمان از غبارها و تاریکی‏‌ها پاک شود و وجودمان با اندیشه و خصایص نیک انسانی و اخلاقی آراسته شود.

از یک سال گذشته که ایران اسلامی درگیر مقابله با ویروس کرونا شد، درگذشت جمعی از هموطنانمان رنجی بر دل همگان جاری ساخت و کادر درمان کشور در این شرایط، فشار مضاعفی را تحمل کرد. جا دارد از زحمات خستگی ناپذیر و ایثار جامعه پزشکی کشور در مسیر خدمت به مردم تشکر و قدردانی‏ کنم. یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌‏دارم و به روحشان درود می‌‏فرستم. ان‏شاالله با همت و تلاش‌های بی‏‌وقفه متخصصان و محققان کشورمان، واکسن ایرانی تولید شده به صورت انبوه در اختیار عموم قرار می گیرد و روند واکسینه شدن مردم برابر ویروس کرونا انجام می شود تا دوباره شاهد زندگی عادی مردم در سال جدید باشیم.

باعث افتخار و مباهات است که در روزهای کرونایی، اساتید محترم، کارمندان خدوم و کادر درمان زحمتکش و پرتلاش بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به بهترین شکل ممکن به مسئولیت‌های خود عمل کردند. کادر درمان دانشگاه آزاد اسلامی در کنار سیستم بهداشت و درمان کشور به منظور مقابله با ویروس کرونا به میدان آمد و خدمات ارزنده ای ارائه داد. به واقع خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با وجود همه سختی‌های موجود و محدودیت‌ها از هیچ خدمتی فروگذار نبود و خدمات این دانشگاه در دو حوزه آموزش عالی و درمان بی وقفه ادامه یافت. از کوشش و ممارست‌های صورت گرفته توسط کارمندان، استادان و کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه کمال تشکر و قدردانی ویژه‌‏ای دارم و برای همه عزیزان آرزوی توفیق روزافزون مسئلت دارم. همچنین یاد همه عزیزان دانشگاه آزاد اسلامی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا امروز در بین ما نیستند را گرامی می دارم و به روحشان درود می‌‏فرستم.

خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به پشتوانه تجربه یک سال اخیر در زمینه برگزاری آموزش از راه دور و توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری آموزش برخط در سراسر کشور، توانست در این عرصه پیشرو باشد و با تقویت سامانه های یکپارچه همچون آموزشیار و پژوهشیار، شرایط جدیدی را رقم زد که امید دارم با همت همکارانمان خدمات بهتر و با کیفیت تری را در این زمینه ارائه دهیم و البته در کنار آموزش برخط شاهد این باشیم که کلاس‌های حضوری دانشگاه برگزار شود.

در سال گذشته و با هدف تحقق چشم انداز دانشگاه، برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند دانشگاه اسلامی طراحی شد که این برنامه در تمامی حوزه‌ها متناسب با وضع موجود تنظیم شده و تلاش می کنیم با چابک سازی و تغییر فرآیندها به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم. در این مدت دانشگاه به شبکه‌سازی اطلاعات، برگزاری جلسات پیش‌دفاع دانشجویان دکتری و تداوم کیفی‎‌سازی پژوهش‌ها به صورت متمرکز، برگزاری دوره ملی بینش مطهر گامی برای آشنایی اساتید با اندیشه‌های تئوریسین انقلاب، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سطح ملی، راه اندازی سراهای نوآوری، راه‌اندازی بوستان‌های تربیت در راستای اجرای سند تحول آموزش، امضای قراردادهای مهم با صنایع و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اجرای برنامه‌‏های فرهنگی اقدام کرد که این مهم تنها بخشی از فعالیت‌های موثر این دانشگاه در حوزه علم و فناوری، آموزش، امور پژوهشی و فرهنگی و مباحث اجتماعی است. اقدامات موثر در جهت کیفی سازی، شفاف سازی و نظام‏‌مند کردن حوزه های آموزشی، پژوهشی و مالی منجر به افزایش اعتماد و اقبال عمومی به دانشگاه شد و امروز شاهد رشد جذب دانشجو هستیم.

تلاش همه همکارانم، توجه بیشتر به مهارت افزایی، اشتغال‌زایی و کارآمدی جوانان در سال جدید است و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی، سیاست مسئله‌محوری مطابق با نیازهای جامعه را دنبال می‌‏کند. این دانشگاه در تربیت و آینده‌نگری دانشجویان نگاهی نو دارد تا بتواند مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه علمی کشور را برآورده کند. مسئولان دانشگاه در سال جدید می‏‌کوشند مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه را با همراهی و صمیمت بیشتر محقق کنند.

در سال گذشته با توجه به تداوم مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تورم فزاینده، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکل شد و در این بین مراکز و اقشار غیردولتی نیز تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، اما این امیدواری وجود دارد که در سال پیش رو، با تدابیر، برنامه ریزی و راهکارهای پیش بینی شده، سال رسیدگی به معیشت کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی باشد و بتوانیم زمینه رضایت این قشر زحمت کش را فراهم کنیم و با وجود همه فشارهای مضاعفی که به مجموعه دانشگاه وارد شد، از کرامت خانواده نجیب دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، از همه ظرفیت‌ها و توانمندی های خود بهره می‌‏گیرد تا برنامه ها و اهداف بر این اساس تنظیم و اجرا گردد.

اینجانب ضمن تبریک مجدد عید نوروز و سال 1400 و تلاقی این روزها با اعیاد فرخنده شعبانیه که بی‌شک موجب خیر و برکت مضاعف می شود،از خداوند منان سالی پربرکت، همراه با عزت، سلامتی، عاقبت به خیری، موفقیت و آرامش قلبی برای همگان مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1091432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =