وزیر علوم بر پشتیبانی از تولید با تکیه بر علم و دانش تاکید کرد

وزیر علوم در پیام نوروزی خود بر ضرورت پشتیبانی از تولید ملی با تکیه بر علم و دانش متخصصان داخلی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی سال نو را تبریک گفت، متن پیام نوروزی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است؛

به نام خالق هستی

پرده بگردان و بزن ساز نو

هین که رسید از فلک آواز نو

نسیمِ نوروز می‌وزد و عطرِ بهار می‌پیچد که خلقت به خلعتِ نو درآمده است و خونِ تازه در خاک، خروشان است. جهان؛ بدین بیداری و بهار، تبلور کلام‌الله است که: «وَ هُوَ الَّذِی أَحْیَاکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ» و سزاوارتر آنکه در این تولد دوباره، به چراغ امید، راه رستگاری بجوییم.

اکنون‌که تقویم ورق می‌خورد و کارنامۀ سالی بسته می‌شود، نظام زیستی ما مغلوب ویروسی است که هیچ چاره جز تغییر و تحول پیش رو نداریم. کرونا جهانی دیگر خلق کرده که کمتر شباهتی با واقعیات تجربه‌شدۀ ما دارد. انسانِ به رنج افتاده، بیش از همیشه آرزومند و خوانشگر «حَوِل حالنا الی احسن الحال» است و فروتنانه‌تر به اصالت علم و نقشِ نجات‌بخشِ دانش اعتراف می‌کند.

نظام آموزش عالی اگرچه در آغاز وقوع این بلیۀ دامنگیر دچار اندک اختلال‌هایی شده بود اما با مسئولیت‌پذیری متعهدانه و کارورزی‌های مبتنی بر فناوری‌های نو، رویکردی متناسب و کنشی تدافعی پایه‌ریزی گردید که ضمن حفظ بهداشت فردی و سلامت جمعی، جریان عادی آموزش و تولید دانش متوقف نشود و تهدید به وجود آمده به فرصتی برای اصلاح رویکردهای آموزشی به کمک بسترآفرینی در حوزۀ رسانه‌های برخط تبدیل شود و عدالت آموزشی بهبود یابد.

نوروز در باور ایرانیان نماد رستاخیز طبیعت و نمایش رحمت خداوندگار است و دور نیست اگر این باز برخاستن از مرداب عادات و نادیدن نَعَمات را نوروز بنامیم و به روزگار حلول سال نو، قلب و قالبی نو برای دیگران و خویش آرزو کنیم.

سالی را وداع می‌کنیم که در هر برگ تقویمش، سوگوار اهالی و اعزۀ دانش، همکاران کوشا و اساتید دانش‌پژوه و دانشجویان ارجمند شدیم و اکنون که سال جدید را به فرمایش مقام معظم رهبری به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" آغاز کردیم، امیدوارم به پشتیبانی علم و دانش، مسیر تولید و رونق آن را در کشور عزیزمان شاهد باشیم. پیروزی، بهروزی و تندرستی همه عزیزان و خانوادۀ بزرگ و گرانقدر آموزش عالی را از ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر: 1091435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =