برگزاری امتحانات پایان‌ترم به صورت مجازی کیفیت لازم را ندارد

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هرچند که برگزاری امتحانات پایانی دانشجویان به صورت مجازی کیفیت لازم را ندارد، اما به دلیل شیوع کرونا در کشور مجبور هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی برای پذیرش دانشگاه‌ها در کنکورهای سراسری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی درخصوص این موضوع قانونی را تدوین کرده که تخلفات در این زمینه را به حداقل رسانده است بر این اساس تعداد کمی از افراد شامل این قانون می‌شوند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: مطابق قانون مصوب مجلس، متقاضیان بهره‌گیری از سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی باید کف نمره را دریافت کنند تا از سطح علمی مطلوبی برخوردار باشند؛ بنابراین افراد زیادی شامل این قانون نخواهند شد.

معتمدی درخصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه توضیح داد: همیشه در فکر این هستیم که آزمون‌ها حضوری باشند؛ چرا که آزمون مجازی کیفیت لازم را ندارد. البته این موضوع تنها برای جلوگیری از تقلب نیست حتی در گذشته دیده می‌شد که دانشگاه پیام نور که سیستم آن کاملا مجازی بوده نیز امتحانات حضوری داشت.

وی اظهار کرد: قطعا برپایی امتحانات به صورت مجازی مشکلات خودش را دارد، اما درحال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مجبور هستیم که امتحانات را مجازی برگزار کنیم. به طور کلی همیشه آماده برگزاری حضوری امتحانات هستیم و امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم این موضوع را نیز عملیاتی کنیم.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1091461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =