اضافه شدن سرای نوآوری در 1400/ استادان درآمدسازی کنند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: استادان دانشگاه آزاد اسلامی باید بدانند که راهکار حل مشکلات در برگزاری تجمعات اعتراضی نیست بلکه با فعالیت نوآوری باید درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی حدود 2 سال پیش با حکم دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه آغاز به کار کرد. برای پاسخگویی به سوالات و در جریان قرار گرفتن فعالیت فناورانه با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم. وی در این گفت‌وگو با اظهار تاسف از کم کاری برخی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد که در حال حاضر نمایندگان مجلس دغدغه فناوری دارند ولی برخی از افراد به خاطر ناآگاهی این دغدغه را ندارند. فیروزآبادی تاکید کرد که بدنبال بازگشت اعضای هیئت علمی دانشگاه به محیط علمی دانشگاه هستیم چراکه آنها در پیشبرد اهداف فناوری تاثیر گذار هستند.

حدود دو سال از تاسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاداسلامی می‌گذرد. این معاونت تا چه میزان توانسته در مسیر فعالیت‌ها و برنامه‌های فناوری و نوآوری  دانشگاه حرکت کند؟

معاونت فناوری و نوآوری قصد دارد به صورت متمرکز  فعالیت کند چرا که معتقد هستم تا به حال بیش از 90 درصد زیرساخت‌های مورد نیاز، رفع موانع، آیین نامه‌ها و وضع قوانین برای توسعه حوزه فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است. تغییر ماموریت، برنامه و تحول در حوزه فناوری و نوآوری در این دانشگاه اتفاق افتاده است. 

این 10 درصد باقی مانده نیز مواردی هستند که به حوزه معاونت فناوری مرتبط نیست، بلکه به حوزه‌هایی مثل معاونت توسعه منابع برمی‌گردد. به عنوان مثال در موضوع مجوز برای افتتاح حساب‌های مستقل برای پژوهش و فناوری، معاونت تحقیقات مسئولیت ندارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در ریل حرکت به سوی فناوری قرار نگرفته؛ اما این ریل ساخته شده است.

پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ ماه 100 درصد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در حوزه فناوری آماده شود. البته ویژگی این زیرساخت‌ها اینگونه است که اصلا پیچیده نیست.

بیشتر تلاش کرده‌ایم موانع این حوزه برطرف شود تا توان خود را صرف قانون گذاری کنیم. حدود چهار قانون در حوزه شبکه پژوهشی و آموزشی و فناوری و نوآوری به عنوان قانون تعیین شده که چارت فعالیت این حوزه را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تاسیس شده و با قدرت روز افزون در حال توسعه است. یکسری موانع نیز در حوزه منابع وجود داشت که در حال رفع آن هستیم.

دانشگاه آزاد اسلامی در ریل حرکت به سوی فناوری قرار نگرفته؛ اما این ریل ساخته شده است. این دانشگاه از حدود 500 واحد خود حدود 30 یا 40 عدد را در این ریل قرار داده در مسیر فناوری در حال حرکت است. تمام واحدهای این دانشگاه باید در ریل حرکت به سوی فناوری و نوآوری حرکت کنند و اگر واحدی در این مسیر قرار نگیرد باید از قطار دانشگاه آزاد اسلامی حذف شود. اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید با مسیر حرکت به سوی فناوری و نوآوری و مقصد این پژوهش‌ها آشنا شوند.

متاسفانه فرهنگ نادرستی نه تنها در دانشگاه آزاد اسلامی بلکه جامعه وجود دارد که برخی اخبار منفی یا خلاف واقع و کذب به خوبی پیگیری می‌شود. اخبار خوب و امیدوار کننده از سوی عموم مردم پیگیری نمی‌شود.

به عنوان مثال اخبار مرتبط با آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت علمی از سوی استادانی که تا کنون مشکل داشتند مانند موظفی، فعالیت فناورانه خوانده نشده است. همچنین بسیاری از واحدها مشکلاتی را مطرح می‌کنند که با خواندن آیین نامه‌ها راهکار حل آنها موجود است؛ اما متاسفانه اطلاع و پیگیری وجود ندارد.

ترویج، رسانه‌ای کردن، خبر جریان سازی  یکی از ماموریت‌های جدی معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاداسلامی است. جریان فناوری جریان منفعت بخشی بوده و خود به خود مورد حمایت قرار می‌گیرد.

شما اشاره کردید استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند فعالیت فناورانه داشته باشند اما متاسفانه تنها آیین نامه حمایت از فعالیت استادان وجود دارد. این موضوع باعث رنجش دانشجویان شده است و بسیاری از آنها اعتقاد دارند که امتیازات فناورانه و گرنت پژوهشی (بودجه)به دانشجویان تعلق نمی‌گیرد. در این خصوص توضیحاتی می‌فرمایید؟

آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در دستور هشتم کار جلسه 16 اسفندماه ۱۳۹۹ قرار گرفته است. این آیین‌نامه در قالب پنجمین قانون معاونت فناوری وضع شده است. آیین نامه تاکید دارد که اگر دانشجویی ثبت اختراع داشته باشد  یک مقاله کیو وان(q1)در نظر گرفته می‌شود. اگر دانشجویی محصول علمی داشته باشد سه عدد مقاله کیو وان , اگر شرکتی را راه اندازی کند که با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط باشد، پنج عدد مقاله کیو وان محاسبه می‌شود. در نتیجه برای افراد برای مصاحبه دکتری، برای دفاع و عضویت در هیئت علمی  امتیاز معادل با مقاله حساب خواهد شد.

 حوزه گرنت پژوهشی جزو وظایف و اختیارات معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌شود.

همچنین علاوه بر نکات ذکر شده، یکسری تشویقی‌هایی مانند جایزه پژوهشی، استفاده از وام‌های صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تعلق می‌گیرد.

ششمین قانون در حال وضع در خصوص فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است. اگر کارکنان احساس کنند که می‌توانند در این حوزه فعالیت و منافع آن شرکت کنند، توسط این قانون مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 حوزه گرنت پژوهشی جزو وظایف و اختیارات معاونت فناوری و نوآوری نمی‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی حساب شده اقدام به جداسازی معاونت‌های آموزش و پژوهش کرده است. معاونت فناوری و نوآوری با مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها و پارک‌ها مرتبط است.

معاونت فناوری و نوآوری وظیفه دارد حمایت مالی، اعطای وام و سرمایه ‌گذاری در فعالیت‌های فناورانه انجام دهد. علاوه بر این یکسری فعالیت‌های تعاملی با بانک‌ها انجام شده که حدود 2 هزار میلیارد تومان وام 4 درصد با پرداخت 24 ماه امضا شده است. این وام‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که با دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند، پرداخت می‌شود.

دانشجویان و استادان به سمت تجاری سازی و درآمدسازی حرکت کرده و برای محصولات خود بازار ایجاد کنند. دانشجویان به جای دریافت امتیاز پژوهشی یا تخفیف شهریه، از زیرساخت‌های دانشگاه استفاده کرده و شرکت یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

همچنین توجه داشته باشیم که فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه پر ریسک است. گاهی ما 2 انتخاب کم ریسک و پر ریسک داریم. در واقع پر ریسک اجباری است.

در چند وقت اخیر شاهد موج اعتراض استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بودیم. چرا آنها با توجه به حمایت‌های فناورانه و پژوهشی باز هم ناراضی هستند؟ آیا این امتیازات واقعا به دست استادان می‌رسد؟

دانشگاه آزاد اسلامی حدود 30 هزار عضو هیئت علمی دارد و از این تعداد حداقل 4 یا 5 هزار استاد در حوزه پژوهش شاخص هستند. در نتیجه در این مقیاس اعتراض یک یا دو یا سه استاد ملاک نیست. به این معنا که استاد شاخصی که لیدر اعتراضی بوده است، ملاک درستی نیست که تمام پژوهشگران این دانشگاه به صورت کامل مشکل مالی و معیشتی دارند.

اگر معیشت استادی در دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل همراه است محصول 1 یا 2 سال مدیریت نیست بلکه به مدیریت 40 ساله بر می‌گردد. دانشگاه آزاد اسلامی در سال 89 یا 90 از نظر مالی در سطح بالایی قرار داشت. در واحدهای مختلف این دانشگاه تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد که در بهترین دانشگاه‌های صنعتی کشور وجود ندارد؛ اما متاسفانه این تجهیزات بلااستفاده ماند است چراکه مدیران قبلی انقدر بودجه داشتند که نمی‌دانستند چه کاری انجام دهند و تنها تجهیزات خریداری می‌کردند. در 2 سال گذشته درآمد حاصل از شهریه دانشجویان کاهش یافته و مشکلات معیشتی بسیاری برای اعضا این دانشگاه به وجود آمده است.

مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در 10 سال گذشته اگر تدبیر سرمایه گذاری برای طولانی مدت داشتند، الان با این مشکلات درگیر نبودیم. مدیران گذشته تنها به فکر ساخت ساختمان به عنوان واحد و پذیرش دانشجو بودند؛ اما فکر نکردند که هرم جمعیت رو به کاهش است و در آینده با کمبود دانشجو مواجه خواهیم شد. نباید انتظار داشت در یک سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی تحول بسیار چشمگیری اتفاق بیفتد.

اگر با خبر شویم رئیس واحدی از پژوهشگران خود حمایت نمی‌کند، مسئولیت وی را جا به جا خواهیم کرد.

استادان دانشگاه آزاد اسلامی باید بدانند که راهکار حل مشکلات در برگزاری تجمعات اعتراضی نیست. این دانشگاه درآمد مشخصی به اسم شهریه دریافتی از دانشجویان دارد. همچنین شورای تعالی و چابک سازی در سازمان مرکزی برای کاهش هزینه‌ها تشکیل شده و در حال کوچک کردن این مرکز است. اگر دانشگاه املاک خود را بفروشد تا حقوق استادان را پرداخت کند انگاری از اصل سرمایه خرج کرده که منطقی نیست.

معاونت فناوری باید از طریق رسانه با استادان صحبت کند که اگر خواهان رفع مشکلات معیشتی خود هستید می‌توانید سوار قطار این معاونت شوید و برای خود درآمدزایی کنید. البته در حال حاضر موضوع مشکلات معیشتی و کار آفرینی برای کشور بوده و تنها به دانشگاه آزاد اسلامی معطوف نمی‌شود.

بنده به عنوان معاون اگر رئیس واحدی از فعالیت‌های پژوهشی استادان و دانشجویان حمایت کند، ما نیز از آن رئیس حمایت خواهیم کرد. همچنین اگر با خبر شویم رئیس واحدی از پژوهشگران خود حمایت نمی‌کند، مسئولیت وی را جا به جا خواهیم کرد.

اگر دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت رئیسه واحدها متوجه شوند که رسانه‌ای از سوی دانشجویان و استادان حق طلبی و مطالبه‌ای دارد، با مطالبه‌گری رسانه انجام خواهد شد.

شما در مصاحبه‌هایی اشاره کردید که برخی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر فناوری و نوآوری سنگ اندازی می‌کنند. در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهید؟

فردی یا مسئولی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد که از روی عمد بر سر راه فعالیت‌های پژوهشی سنگ اندازی کند. ولی افرادی هستند که به اسم خدا، کشور و انقلاب و از روی ناآگاهی سنگ اندازی می کنند. نیت‌های افراد متفاوت است؛ اما ذاتا بد نیست و بیشتر از روی ندانستن اقدام به انجام برخی امور نادرست می‌کنند.

فردی که نمی‌داند یا آگاهی کامل ندارد باید از مسئولیت کنار گذاشته شود یا آگاه شود. روسایی  در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند  که با چک و سفته شخصی اقدام به پرداخت هزینه‌های پژوهشی می‌کنند. اگر این افراد متوجه شوند که توسط رسانه دیده خواهند شد دل گرم می‌شوند. از سوی دیگر افرادی هم هستند که به عنوان رئیس استان در جلسات در حال چرت زدن هستند و از محتویات جلسات اطلاعی ندارند، رسانه باید به سراغ آنها برود.

اشتغال‌زایی نیاز حال حاضر مردم!

در حال حاضر برخی از نمایندگاه مجلس شورای اسلامی دغدغه فعالیت‌های فناورانه را دارند و خواستار افتتاح سرای نوآوری در شهر یا استان خود هستند. چگونه است که برخی نمایندگان دغدغه پژوهش را دارند؛ اما برخی از روسای واحدها خیر؟ 

در حال حاضر نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی را می‌شناسند؛ اما مدیرکل‌هایی در سیستم این دانشگاه وجود دارند که شاید در سال گذشته حدود 50 جلسه با نمایندگان فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس داشته است.

نمایندگان مجلس متوجه شدند که رضایت مردم در ساخت بیمارستان و ساختمان نیست چرا که اکثر شهرهای کشور حداقل امکانات را دارند. ساخت مدرسه اتفاق خاصی در کشور رقم نمی‌زند مگر در مناطق فوق العاده محروم گره‌ای از مردم باز کند.

در حال حاضر نیاز مردم اشتغال‌زایی است. نمایندگان پی بردند که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به دارا بودن پایگاه‌های مردمی، ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی را دارد. متاسفانه نمایندگان پیگیر سرای نوآوری هستند ولی برخی روسای واحدها که در نظام مدیریتی سنتی 40 ساله پست گرفته است، فکر می کند که دانشگاه آزاد اسلامی به این معناست که تنها شهریه از دانشجو گرفته شود و حقوق کارکنان را پرداخت کند.

متاسفانه فشارهای سیاسی و اجتماعی برای انتخاب روسای واحدها وجود دارد. در برخی مواقع دانشگاه هم تمایلی به انتصاب یک مدیر ندارد؛ اما تحت فشارهای سیاسی خارج از دانشگاه فردی که مستحق نیست را به عنوان رئیس واحد انتخاب یا رئیسی را برکنار می‌کند.

رسانه‌ها اگر حول محور شفافیت، تقوا و حق فعالیت کند، ابزار قدرتمندی برای انجام کارهای بزرگ در دانشگاه است.

سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در انجام امور فناورانه و نوآوری چقدر تاثیر گذار است؟ 

ارتباط شخصی اعضای هیئت علمی با وزارتخانه‌ها یا نهادهای مختلف به هیچ عنوان رسانه‌ای نمی‌شود. بنده معتقدم این تفکر اشتباه است که سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی باید برود پروژه بگیرد و پول و سود حاصل را در اختیار سایرین قرار دهد.

سازمان مرکزی به عنوان نهاد قانون گذار و نظارت و ارزیابی است و در امور اجرایی باید کمرنگ باشد یا ورود پیدا نکند. پروژه های نفتی دانشگاه حدود یک سال متوقف بود چرا که نمی‌توانستیم ضمانت نامه ارائه دهیم. صندوق شکوفایی برای رفع این مشکل تاسیس شد.

قانون حمایت از پروژه‌های استادان و ارتباط با صنعت همه مشکلات و معضلاتی که استادان در دانشگاه با آنها موجه بودند و نمی‌توانستند به درستی فعالیت علمی داشته باشند را رفع کردیم. در سطح کلان آنچه به عنوان فعالیت معاونت فناوری در رسانه‌ها مطرح می‌شود حاصل فعالیت‌های ستادی سازمان مرکزی این دانشگاه است.

فعالیت ستاد مرکزی به 2 صورت است که به برخی از فعالیت‌ها شتاب می‌دهند و برای انجام برخی دیگر بذر می‌کارد تا در سال‌های آینده از آنها سود برداشت کند.

بهانه‌گیری برخی مدیران برای فرار از مسئولیت

شما اشاره کردید که حوزه فناوری و نوآوری با ریسک فراوانی همراه است و از سوی دیگر وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی از نظر مالی خیلی مساعد نیست. چه راهکارهایی برای کاهش ریسک این فعالیت‌ها انجام دادید؟ یا اصلا انجام فعالیت فناوری پر ریسک در شرایط کنونی لازم بود؟

معاونت فناوری و نوآوری برای پایین آوردن ریسک فعالیت‌های فناورانه مشارکت بهترین گزینه و روش است. با مشارکت در ریسک منفعت و ضرر باهم تقسیم می‌شوند. زمانیکه می‌گویم دانشگاه کمک کنند یعنی ریسک پایین و زمانیکه می گوییم دانشگاه شریک پروژه یعنی ریسک بالا است.

دقیق شدن، عقلانی بودن، مطالعه کردن نیز در کاهش ریسک فعالیت‌های فناورانه بسیار حائز اهمیت است. 2 هیئت از استادان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف تشکیل شد و حدود 22 گروه از بهترین فناورانه هر حوزه تشکیل شد. این افراد مسئول تصمیم گیری فعالیت‌های دانشگاه در این حوزه‌ها شدند. به این معنا که طرح‌های دانش بنیانی که می‌آید، توسط این افراد بررسی و تحلیل می‌شود و تایید یا رد خواهد شد.

برهه حساس کنونی همواره وجود داشته است و برخی از مسئولان به بهانه اینکه در گذر از پیچ تاریخی هستیم از انجام فعالیت‌ها شانه خالی می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی به راحتی می‌توانست چند زمین بفروشد و کارخانه بخرد اما در چند سال آینده تبدیل به بنگاه اقتصادی میشد. دانشگاه باید دانشگاه بماند و بگوید در حوزه‌های فناوری و علمی اول هستم یا از بین برود.

بیشتر نهادها، به دلیل بهانه‌هایی مثل پایان دولت ترامپ، رفع تحریم‌ها، بهبود شرایط اقتصادی هستند تا فعالیت‌های جدید و نوآور با ریسک بالا انجام ندهند.

چرا برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران که از نظر دریافت شهریه و تعداد دانشجو وضعیت مناسب‌تری نسبت به استان‌ها دارند، دغدغه فعالیت‌های فناوری و نوآوری را ندارند؟

استادان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به صورت شخصی و با کیفیت به فعالیت‌های فناورانه مشغول هستند و درآمد و تجارت آموزشی که در تهران وجود دارد. بازگرداندن اعضای هیئت علمی فناور به دانشگاه‌ها باید انجام بگیرد.

استادانی که بیرون از دانشگاه کسب و کار یا فعالیت دارند اگر احساس بکنند که در دانشگاه فضا برای فعالیت آنها وجود دارد به محیط علمی باز خواند گشت. بنده به یکی از روسای واحد تهران گفتم حتی اگر شده بدون هیچ گونه منفعت برای دانشگاه، استادی که بیرون فعالیت می‌کند را به دانشگاه دعوت کند. ما تلاش داریم به ویژه در استان تهران با ایجاد فضاهای فناورانه، استادان را تشویق کنیم تا تنها در دانشگاه فعالیت کنند.

متاسفانه برخی از فضاها و زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت درست  و کارآمد استفاده نمی‌شود.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به پردیس واحد یاسوج انتقادات تندی داشت. واکنش دانشگاه در این خصوص چه بود؟ آیا آماری وجود دارد که چندهزار هکتار از زمین‌های دانشگاه در اختیار سراهای نوآوری است؟

ستاری مصاحبه‌های متفاوتی درباره دانشگاه آزاد اسلامی دارد. به عنوان مثال در افتتاح سرای نوآوری واحد تهران غرب، معتقد است در این دانشگاه پارادایم شیفت در حرکت به سمت فناوری و نوآوری اتفاق افتاده است.

وی در مورد سرای نوآوری یاسوج اعتقاد دارند که چرا این مقدار فضا بدون استفاده مانده است و نقد ستاری از نظر کلان کاملا درست است. در این خصوص مسائلی نظیر مسکن و شهرسازی، نبود حامی مالی، شهرداری، حقوقی وجود دارد که نتوانستیم از این فضاها برای فعالیت فناورانه استفاده کنیم.

متاسفانه برخی از فضاها و زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت درست و کارآمد استفاده نمی‌شود؛ اما در برخی موارد استفاده از فضاها مشکلاتی نظیر موارد ذکر شده دارند. البته آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

ما تلاش داریم تمام واحدهای دانشگاه را آرام آرام از نظر فرهنگ سازی فناوری بالا بیاوریم؛ اما روی برخی از واحدها یعنی حدود 40 یا 50 واحد سرمایه گذاری ویژه داشته باشیم. اگر درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی را بخواهیم در نظر بگیرم به چند میلیارد تومان نخواهد رسید؛ اما درآمد و ارزش متفاوت است. ارزش یکی از شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه حدود 500 یا 600 میلیارد تومان است؛ اما تا این ارزش‌ها مولد ثروت شوند، چند سال زمان لازم است.

تا 1404 برخی واحدهای دانشگاه آزاد انتخاب اول متقاضیان

در برنامه راهبردی جامع دانشگاه آزاد اسلامی برای پنج سال آینده، مشخص است تا چه میزان باید کاهش وابستگی به شهریه انجام شود؟ همچنین دکتر طهرانچی در مصاحبه‌ای اعلام کردند که دانشگاه آزاد در سال 1404 انتخاب اول دانشجویان است. شما چقدر موافق این صحبت هستید؟

دانشگاه آزاد اسلامی باید در مدت 5 سال، حدود 30 درصد از وابستگی خود به شهریه دانشجویان را کاهش دهد. بنده به طور قطع با این صحبت دکتر طهرانچی موافق هستم. قطعا متقاضیان دانشگاه امیرکبیر را کنار نمی‌گذارد و به دانشگاه در شهرستان برود این منطقی نیست. صد سال دیگر نیز اتفاق نخواهد افتاد.

زمانیکه در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می‌شود منظورمان این نیست که تمام 500 واحد این دانشگاه انتخاب اول هستند و امیرکبیر و شریف در اولویت‌های بعدی قرار دارند، این تفکر طنز آمیز است.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برخی استان‌ها مانند اصفهان، علوم و تحقیقات در آینده می‌توانند به انتخاب اول دانشجویان آن شهر تبدیل شوند. ما تلاش داریم برندهایی در این دانشگاه ایجاد کنیم تا مردم به امید ایجاد اشتغال، فرزندان خود را به دانشگاه آزاد بفرستند.

در سال 1404 حدود 20 واحد دانشگاه آزاد اسلامی این ویژگی را خواهند داشتند که در شهر یا استان خود به برند دانشگاه برتر ارتقا پیدا کنند.

در حال حاضر حدود 30 سرای نوآوری در حال فعالیت داریم که در سال آینده بیشتر از چند عدد به آنها اضافه نخواهد شد و بیشتر تمرکز را بر کیفی سازی خواهیم داشت. البته قصد داریم از این تعداد، مجوز حدود 10 عدد را باطل کنیم و نظارت سخت گیرانه بر این سراهای نوآوری انجام می‌شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همواره اعتقاد دارند مسئولان و معاونان این دانشگاه باید از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی باشند. آیا شما حاضر هستید به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی دربیایید و هیئت علمی دانشگاه سراسری نباشید؟

بنده حاضر هستم کت هیئت علمی را به صورت کامل در بیاورم. در حال حاضر حدود 17 یا 18 نفر از 20 استاد حاضر در معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، از اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی به بنده و امثال بنده نیازی ندارد، اگر زمانی احساس کنم در این دانشگاه فردی نیست که بهتر از من فعالیت کند به کمال افتخار کت هیئت علمی دانشگاه دولتی را از تن خارج خواهم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091522

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =