حذف آزمون دکتری نیازمند تامل بیشتری است

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: حذف آزمون برای شرکت در مقطع دکتری نیاز به تامل دارد، زیرا تمرکز جذب دانشجویان در دانشگاه یک عوارضی دارد و تمرکز در سازمان سنجش نیز عوارض دیگری دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ محمدحسین عبدالهی با اشاره به اینکه حذف آزمون دکتر نیازمند تامل بیشتری است، گفت: به نظر بنده بهتر است ترکیبی از این دو با بررسی بیشتر منجر به یک الگو شود. چیزی که دانشگاه‌ها عموما متوقع هستند و آن را بهترین روش تلقی می‌کنند؛ سپردن کار به دست دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری است که البته در این میان برخی به آن ایرادهایی وارد کرده‌اند.

عبدالهی اضافه کرد: از جمله این ایرادها می‌توانی به آشنایی دانشجویان دانشگاه‌های برتر با سوالات اساتید دانشگاه خود برای پذیرش و رابطه استاد با دانشجو و شناخت استاد از آن دانشجو اشاره کرد. این موارد عموما می‌تواند تاثیر خود را بگذارد، اما قطعا تاثیر صد درصدی نخواهد داشت.

وی درباره حذف گرایش‌های مقطع دکتری تصریح کرد: ما در دانشگاه خوارزمی تاکنون اقدامی در جهت حذف گرایش‌های مقطع دکتری انجام نداده‌‎ایم. در همه جای دنیا نیز آموزش عالی به صورت سیستم لوزی وجود دارد. به طوری که بیشترین رشته گرایش در ارشد ارائه می‌شود و در دکتری بیش از هر چیز رساله فعالیت دانشجو را جهت‌دهی می‌کند. در دانشگاه‌های ما این اتفاق رخ نداده است به طوری که حتی اکنون به ارائه سرفصل‌های دوره‌های دکتری جدید می‌پردازند.

عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: به نظربنده موضوع حذف گرایش‌های مقطع دکتری نیاز به بررسی دارد و با یک نسخه یک شبه نمی‌توان آن را حل کرد. زیرا باید پاسخ تمام رشته گرایش‌هایی که راه افتاده است را داد. اگر بتوان از دوران کارشناسی سیستم آموزشی مشخصی را دنبال کنیم، می‌توانیم بر روی این موضوع نیز به طور جدی فکر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =