۵۷ هزار دانشجوی غیرایرانی در کل کشور داریم

سرپرست دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۵۷ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور داریم گفت: ۲۵ درصد از این دانشجویان برای گذراندن دروس عملی و پروژه‌ها به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ افشین آخوند زاده درباره حضور دانشجویان غیرایرانی در داخل کشور، اظهار کرد: حدود ۲۵ درصد از دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل که در ایام کرونا به کشور خود رفته بودند، برای انجام پروژه های عملی، پایان‌نامه‌ها و رساله به کشور بازگشته‌اند و دانشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خوابگاه در اختیار آنها قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، افزود: این دانشجویان با شماره پاسپورت خود سیم‌کارت به نام خودشان دریافت کردند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آنها اینترنت رایگان ارایه داد.

آخوندزاده تاکید کرد: دانشجویان غیرایرانی که باید دروس تئوری خود را به صورت مجازی بگذرانند بر اساس پایش‌های به عمل آمده توسط دانشگاه‌ها، در کشور خودشان مانند دانشجویان ایرانی از طریق سیستم‌های مجازی به این امر مبادرت می ورزند.

سرپرست دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه های داخل، گفت: با وجود شیوع کرونا، پذیرش دانشجویان غیرایرانی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است و عمده این دانشجویان از کشور عراق هستند.

آخوندزاده با بیان اینکه سیاست وزارت علوم مبنی بر کاهش پذیرش دانشجوی غیرایرانی بورسیه و افزایش دانشجویان شهریه‌پرداز است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۷ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور  در رشته‌های مختلف از فنی مهندسی تا علوم انسانی شاغل به تحصیل هستند.

وی درباره گذراندن دروس عملی دانشجویان غیرایرانی، گفت: برای گذراندن دروس عملی دانشجویان غیرایرانی، همانند دانشجویان ایرانی منتظر تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =