حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حل مشکل تولید کشور را تضمین می‌کند

شرکت‌های دانش‌بنیان توان تولید مبتنی بر علم روز را دارند و به همین دلیل می‌توان با حمایت از این شرکت‌ها، تولید داخلی و همچنین صادرات محصول مازاد و ارزآوری را تضمین کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامی است که مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کرده‌اند. به نظرمی‌رسد این نامگذاری جامعه را به سوی راهکار مشکل امروز جامعه ایران یعنی حل مشکلات اقتصادی به کمک رونق تولید داخلی هدایت می‌کند. دانشگاه هم به عنوانی یکی از نهادهای اجتماعی موظف است در راستای تحقق این شعار گام بردارد. 

ابوالحسن نائینی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به این که دانشگاه‌ها با توجه به سیاست‌های کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۹ حرکت‌های خوبی در راستای جهش تولید برداشتند، اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در این جهت اتفاق افتاد.   

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با بیان این که شعار سال ۱۴۰۰ هم بر تولید تاکید دارد، افزود: دانشگاه‌ها با سوق دادن پایان‌نامه‌ها در جهت تولید می‌توانند پشتیبانی خوبی در این زمینه ایجاد کنند. همچنین باید از دانشجویان و نخبگان در این راستا پشتیبانی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حرکت در جهت تولید باید در برنامه شرکت‌های دانش‌‎بنیان، مراکز رشد و دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد سریع‌تر جهش تولید باشیم.

نائینی در پاسخ به این سوال که دانشگاه امام خمینی در سال گذشته چه برنامه خاصی برای حمایت از تولید داشته است، گفت: ما برای پایان‌نامه‌هایی که به سمت جهش تولید حرکت می‌کردند، برنامه تشویقی درنظرگرفتیم، همچنین برنامه‌هایی اجباری داشتیم که بر اساس آن استادان موظف باشند، پایان‌نامه‌هایشان را در راستای مشکلاتی که در منطقه و کشور وجود دارد، حرکت دهند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی درباره اقدامات انجام شده در زمینه رشد تولید در این دانشگاه تصریح کرد: ما در کمیته پژوهش استانداری که دانشگاه امام خمینی دبیری آن را به عهده دارد، تلاش کردیم که بودجه‌های پژوهشی ارگان‌های مختلف را صرف پروژه‌های تولیدی داخل استانی کنیم. در این راستا، هم‌اکنون پروژه‌های ارگان‌های مختلف در داخل استان با همکاری استادان و دانشجویان ارشد و دکتری در حال انجام هستند.

وی با بیان این که ارتباط دانشگاه با جامعه تنها در تولید خلاصه نمی‌شود، افزود: معضلات و مشکلات اجتماعی زیادی هم وجود دارند که دانشکده‌های علوم اجتماعی و انسانی پروژه‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند. برای مثال دانشگاه در زمینه کاهش جرایم و پیشگیری از جرم کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند که قوه قضاییه در استان به چه سمتی برود تا این جرایم کاهش یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =