افزایش کرونای انگلیسی در مشهد/احتمال موج بعدی کرونا پس از نوروز

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل‌ها کم شده و ما احتمال می‌دهیم که موج بعدی در ادامه عید و فروردین بیاید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ کاظم فرهمند بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که سفر نکنند، خصوصا به شهرهای زیارتی و شهرهای مهم و کلان‌شهر که جنبه توریستی دارند. همانطور که قبلا گفته‌ایم در مشهد چندین بیمار کرونای انگلیسی داشته‌ایم و متاسفانه این ویروس زیاد شده و اگر مردم به مشهد سفر کنند، این ویروس را با خود به شهرشان می‌برند و این ویروس در کل  کشور زیاد می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بنابراین از مردم می‌خواهیم که به مشهد سفر نکنند چون برای سلامتی خودشان ضرر دارد و حتی ممکن است بعضی از افراد این ویروس را با خود به مشهد بیاورند.  

فرهمند گفت: هر وقت سفرها زیاد شده، در فاصله دو تا سه هفته بعد، بیماران بستری افزایش پیدا کرده است. به طور طبیعی، چرخش ویروس‌ این خاصیت را دارد. اگر یک ‌سال گذشته را به یاد  داشته باشیم، هرجا که پروتکل‌ها رعایت نشد و یکی از محدودیت‌ها برداشته شد، حدود یک ماه بعد آن با موج جدید کرونا مواجه شدیم و تعداد بیماران بستری و سرپایی کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافت تا حدی که می‌توانست بیمارستان‌های ما را با مشکل مواجه کند.  

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر هم رعایت پروتکل‌ها کم شده و ما احتمال می‌دهیم که موج بعدی در ادامه عید و فروردین ایجاد شود.

فرهمند در خصوص تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مسافران و زائران اظهار کرد: مراکز درمانی و مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش به سر می‌برند و آمادگی پذیرش بیماران را دارند، ولی در اکثر کشورهای دنیا اگر تعداد بیماران خیلی زیاد باشد، قاعدتا مراکز درمانی از پذیرش بیماران عاجز خواهند بود. وظیفه‌ ما این است که هم به مردم در قسمت پیشگیری هشدار دهیم و هم در قسمت درمان امکاناتی را فراهم کنیم. در قسمت پیشگیری از مردم می‌خواهیم که فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در قسمت درمانی، امکانات‌مان آماده است و همکاران ما آماده باش هستند.

فرهمند درخصوص نتایج تحقیقی که رستوران‌ها را به عنوان خطرناک‌ترین محل برای انتشار ویروس کرونا اعلام کرده است، گفت: در رستوران‌ها به دلیل اینکه فاصله اجتماعی کم می‌شود و مردم ماسک‌ها را بر می‌دارند، خطر سرایت ویروس زیاد است. توصیه‌ام به رستوران‌دارها این است که پروتکل‌ها  را با حساسیت بیشتری رعایت و فاصله  بین میزها را بیشتر کنند. مردم هم تا جایی که می‌توانند از رستوران استفاده نکنند و اگر هم استفاده می‌کنند، ترجیحا در فضای آزاد باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1091587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =