مشکل اصلی فوتبال ما مدیریت آن است

عباس موسیوند پیشکسوت فوتبال گفت: پیشکسوتان هیچ جایی در این فوتبال ندارند. بسیاری از شاگردانم که کاپیتان تیم ملی هم شدند حتی جواب تلفن من را نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، امیر کریمی؛ بسیاری بر این اعتقادند که فوتبال کشور ما در دست اهل خودش نیست و هیج برنامه و آینده نگری در فوتبال ما وجود ندارد و تنها بصورت مقطعی آن هم براساس وجود استعدادهای بی‌شمار در این کشور نتیجه‌هایی خوب و بد می‌گیرد. یکی از افراد موافق این موضوع، عباس موسیوند است. پیشکسوتی که در گفتگوی اختصاصی با ما اظهار داشت که با یک برنامه ریزی اصولی می توانیم چندین طارمی در فوتبال اروپا داشته باشیم و از لحاظ تیمی هم حتی در جام جهانی حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

فوتبال پایه

متاسفانه فوتبال ما چه از نظر نرم افزاری و چه سخت افزاری زیرساخت‌های مناسب را ندارد و علاوه بر اینها در فوتبال پایه نیز از لحاظ انسانی با کمبود تجربه و علم روبرو هستیم. این روزها در فوتبال پایه حرف اول را پول می‌زند، هیچ خروجی خاصی از آنها دیده نمی شود. بر عکس گذشته که مربیان غم و غصه فوتبال را می خوردند، اکثر مدارس فوتبال ما کیفیت ندارند. بسیاری از مربیان پایه این روزها بار فنی ندارند و صرفا بازیکنان پایه را سرگرم می‌کنند که این آفت بزرگی برای فوتبال ما شده. دیگر مشکل این روزهای فوتبال پایه نبودن زمین مناسب برای بازی کردن هست. گذشته‌های قدیم زمین‌های خاکی در هر محله‌ای به چشم می‌آمد که فوتبال در آنجا جریان داشت و از دل این زمین‌های خاکی هم بازیکن های زیادی به سطح بالای فوتبال می رسیدند اما الان متاسفانه نه از آن زمین‌ها خبری است و نه از تیم‌ها و مربیان بازیکن‌ساز و دلسوز.

کارسخت تیم ملی

با این شرایطی که برای تیم ملی ایجاد شده کار تیم ملی برای صعود خیلی سخت شده ، باید قبل از این مشکلات با کنفدراسیون تعامل می‌کردیم، باید منطقی باشیم و از اسکوچیچ انتظار معجزه نداشته باشیم. تصمیم گیرنده‌های فوتبال بیشتر به فکر خودشان هستند تا اینکه برای این فوتبال دل بسوزانند. بهترین مثال در این خصوص بررسی شرایط تیم ملی است. اگر به جام جهانی صعود نکنیم مطمئن باشید یک نسل از فوتبال ما می سوزند و به فوتبال ما ضرر بالایی وارد می‌شود چرا که جام جهانی ویترین فوتبال جهان هست.

ثبات در مربیگری

استقلال و پرسپولیس تیم‌های معمولی نیستند که بتوان با تعویض مربی در آن نتیجه گرفت. حداقل برای پیاده شدن ایده‌های یک مربی باید پنج سال به مربی این دو تیم وقت داد. نتیجه گرفتن در این دو تیم برای مربیانش حیاتی است چرا که میلیون‌ها طرفدار همیشه سرخابی را دنبال می کنند. هر موقع این دو تیم تهرانی آماده بوده‌اند تیم ملی هم نتایج بسیار خوبی گرفته پس باید به این دو تیم از لحاظ امکانات، بیشتر از اینها رسیدگی شود و به مربیان آبی و قرمز هم زمان دهند تا با ثبات بتوانند موفقیت کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =