کره شمالی چندین موشک کوتاه بُرد شلیک کرد

کره شمالی در اقدامی تلافی جویانه علیه مانور نظامی مشترک ایالات متحده و همسایه جنوبی خود، چندین موشک کوتاه برد شلیک کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛  به نقل از روزنامه واشنگتن پست، مقام‌های آگاه می‌گویند که کره شمالی در پی محکوم کردن رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده با کره جنوبی، چندین موشک کوتاه بُرد شلیک کرد.

این آزمایش‌های موشکی، که پیش از این گزارش نشده بودند، نخستین چالش جدی از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی علیه دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده است؛ آن‌هم در شرایطی که دستیاران بایدن هنوز رهیافت کلی واشنگتن در قبال تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ را ترسیم نکرده‌اند.

با این حال، هفته هاست که مقامات دفاعی ایالات متحده هشدار می‌دهند که اطلاعات گردآوری شده نشان می‌دهد کره شمالی احتمالاً دست به آزمایش موشکی خواهد زد.

دولت کره شمالی هفته گذشته بطور علنی نارضایتی خود از مانورهای نظامی ایالات متحده را اعلام کرد. در همین ارتباط، خواهر کیم جونگ اون هشدار داد که چنانچه دولت بایدن «بخواهد در مدت چهار سال آینده در آرامش باشد، بهتر است از جار و جنجال بپرهیزد».

گفتنی است این آزمایش‌های موشکی ایالات متحده را در جهت توسعه یک راهبرد برای مقابله با تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ تحت فشارهای جدیدی می‌گذارد.

در همین راستا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن درصدد توسعه یک «رویکرد جدید» در قبال کره شمالی است. دیپلمات‌های ایالات متحده در هفته‌های اخیر به متحدان این کشور در آسیا اطلاع داده‌اند که راهبرد مزبور با رویکرد دو رئیس جمهور پیشین آمریکا – ترامپ و اوباما- متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =