جریان‌های سیاسی به جایگاه مردم اهمیتی نمی‌هند

عضو شورای سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: انتخابات برگزار می‌شود تا مردم سالاری حاکم شود اما متاسفانه در ایران انتخاب و جایگاه مردم برای برخی از جریان‌های سیاسی اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با گذشت حدود چند ماه از آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی یازدهم که خود را مجلس انقلابی می‌داند، نظرات کارشناسی مختلفی وجود دارد. همچنین به دلیل اینکه تفکر جریان اصولگرا قالب نمایندگان مجلس فعلی است، آنها خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری 1400 می‌دانند.

جواد دارا در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم تاکنون بیان کرد: حدود چند ماه از آغاز فعالیت مجلس می‌گذرد. اینکه فعالیت و عملکرد نمایندگان تا چه میزان در ریل گذاری بوده یا خیر می‌توان گفت که آنها در برخی مسائل و موضوعات عملکرد خوبی داشتند و در برخی از اتفاقات  عملکرد نامناسب بوده و هیچ تفاوتی با مجلس قبلی ندارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان عناوینی مانند مدیر جهادی، انقلابی و خدمتگذار مردم را برای خود انتخاب می‌کنند، گفت: مدیریت و فعالیت جهادی وجه تخاصم با غرب و گفتمان غربی دارد. در حال حاضر گفتمان انقلابی و جهادی با فعالیت برخی نمایندگان متفاوت است.

عضو شورای سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اصولگرایی را نباید با جریان انقلابی یکی دانست، گفت: مجلس فعلی یا ادوار گذشته نمایندگانی بودند از جریان اصلاح طلب که در جریان تصویب برجام مواضع به مراتب انقلابی‌تر داشتند. نمی‌توان فعالیت یک نماینده را بر اساس عضویت یا حمایت کردن از یک جریان سیاسی تحلیل و قضاوت کرد.

وی درباره نقش جریان‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400، گفت: انتخابات برگزار می‌شود تا مردم سالاری در کشور حاکم باشد؛ اما متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی تنها موضوعی که برایش مهم نیست انتخاب و جایگاه مردم است. 

به گفته دارا، یک جریان تنها برایش مهم است که پیروز انتخابات ریاست جمهوری باشد و گمان دارد تنها مشکل مردم با آنها وحدت نداشتن است و به دنبال تحکیم وحدت بین خودشان هستند. در نتیجه روز به روز فاصله بین مردم و سیاسیون بیشتر از قبل می‌شود.

این دانشجوی دانشگاه تهران اضافه کرد: موضوع عدالت برای جریان اصلاح‌طلب اولویت ندارد و صرفا موضوعاتی مانند مذاکره، ورود خانم ها به استادیوم، نبود آزادی و غیره برای آنها مهم است. زمانی گفتمان انقلاب اسلامی پیروز می‌شود که هم جبهه با مردم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرد یا جناحی که بخواهد به جمهوریت نظام یا مردم خیانت کند، ضد انقلاب، نظام و ولایت فقیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =