پرتاب دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

طبق اعلام دولت ژاپن و مقام‌های آمریکایی مشخص شد که کره شمالی بامداد امروز پنجشنبه عملیات شلیک دو موشک بالستیک را اجرا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی ان ان؛ خبرگزاری ژاپنی "کیودو" نیز با بیان اینکه کره شمالی به سمت دریا دو موشک بالستیک شلیک کرد که در آب‌های خارج از منطقه اقتصادی آن سقوط کرده است گزارش داد: به دنبال این اقدام کره شمالی، نشست شورای امنیت ژاپن با حضور نخست وزیر، وزرای دفاع و خارجه ژاپن برگزار شد.

در همین خصوص یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به شبکه سی ان ان گزارش داد که نتایج اولیه نشان می‌دهد که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده است و نهادهای اطلاعاتی و وزارت دفاع در حال بررسی و تحلیل نوع و مختصات این عملیات هستند.

ناگفته نماند که روز سه شنبه رسانه‌های ایالات متحده پرتاب چندین فروند موشک کوتاه برد توسط کره شمالی طی روزهای شنبه و یکشنبه را تایید کردند. تحلیل برخی محافل این است که کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده، این آزمایش‌های موشکی را انجام داد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفته بود که اقدام اخیر پیونگ یانگ در آزمایش موشک‌های کوتاه بُرد نشان می‌دهد دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا نیز ضمن اینکه این رفتار را تحریک آمیز قلمداد نکرد اظهار داشت که واشنگتن از پرتاب اخیر چندین فروند موشک کوتاه بُرد توسط کره شمالی اطلاع دارد.

این مقام دولت آمریکا پرتاب این موشک‌ها را یک «فعالیت نظامی متعارف» از سوی کره شمالی خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =