آخرین آمار آموزش مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

سامانه پایش فعالیت های آموزش مجازی کشور در تازه ترین گزارش خود آمار میزان آموزش آنلاین در گروه علوم پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ دانشگاه علوم پزشکی مجازی مجری ارائه آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و هر دانشگاه با اتصال به سامانه های کشوری این دانشگاه از دوره‌ها و درسه‌ای آنلاین و مجازی بهره می گیرد.

سامانه پایش فعالیت‌های آموزش مجازی کشور در تازه ترین گزارش خود میزان اعضای هیئت علمی که به صورت آنلاین و مجازی دروس خود را ارائه داده اند ۲۰ هزار و ۷۱۱ نفر برشمرده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۶۰ نفر به عنوان «عضو هیئت علمی فعال»، ۱۵۵ هزار و ۲۶۳ دوره/ درس ارائه کرده اند. 

همچنین میزان دانشجویان ۱۴۸ هزار و ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۶۵ نفر به صورت دانشجوی فعال از دوره‌های آنلاین استفاده کرده اند. همچنین تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۵۶ دوره/ دانشجو طراحی شده است.

در بخش دوره‌های درسی نیز از میان ۶۳ هزار و ۳۹۰ دوره طراحی شده آنلاین تعداد ۳۴ هزار و ۱۵۳ دوره درسی دیده شده است و ۱۰ هزار و ۷۰۲ دوره درسی فعال بوده است.

محتوای آموزش مجازی در گروه علوم پزشکی بر اساس سامانه پایش فعالیت‌های آموزش مجازی کشور به چند بخش تقسیم می شود که شامل ۸۲ درصد منابع درسی، ۱۴ درصد تکالیف درسی، ۱.۵ درصد بحث درسی و ۰.۹ درصد امتحانات مجازی است.

در میان اعضای هیات علمی نیز ۶۹.۳ درصد فعال و ۳۰.۷ درصد غیر فعال  هستند. این میزان در میان دانشجویان نیز به ترتیب ۴۱.۳ درصد فعال و ۵۸.۷ درصد غیر فعال  هستند.

آمار و ارقام فعالیت های یادگیری الکترونیکی به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی نیز نشان می دهد که سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصفهان، جندی شاپور اهواز در رده های اول تا سوم بخش یادگیری الکترونیکی قرار دارند.

انتهای پیالم/

کد خبر: 1091657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =