مقام سعودی از طرح صلح ادعایی «ریاض» در یمن دفاع کرد

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد در دیدار با همتایان روسی و چینی خود به دفاع از طرح صلح ادعایی «ریاض» در یمن پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ به نقل از النشره، «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان سعودی در یمن با  «واسیلی نبنزیا» همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین با «جانگ جونگ» همتای چینی خود نیز رایزنی کرد. 

بر اساس این گزارش، المعلمی در جریان دیدار با همتایان روسی و چینی خود در آمریکا، با آنها در خصوص طرح صلح ادعایی عربستان سعودی در یمن رایزنی کرد. وی در این دیدار به دفاع از طرح مذکور پرداخت. 

این مقام سعودی همچنین بدون اشاره به جنایت های جنگی کشورش علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن مدعی شد: طرح عربستان در یمن با هدف تحقق صلح و امنیت در این کشور طراحی شده است!

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می‌شود. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» اعلام کرد: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

سه شنبه نیز «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در خصوص طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن مطرح کرد. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی‌ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

کد خبر: 1091662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =