برگزاری 1000 وبینار دانشگاهی با موضوع اضطراب ناشی از کرونا

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کرونا دانشجویان ۴ برابر مردم عادی به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: در سال ۹۹ بالای هزار عنوان کارگاه، وبینار و سمینار با محورهایی که اولویت عمده آن، استرس و اضطراب ناشی از کرونا بود برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ علی صفاری‌نیا با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در دوران کرونا گفت: از زمانیکه کرونا شروع شده، مرکز مشاوره وزارت علوم و دانشگاه‌ها سیاستی که اجرا کرده‌اند ایجاد حس آرامش در دانشجو بوده است دلیل آن نیز این است که بر اساس آمارهای کرونا دانشجویان ۴ برابر مردم عادی به کرونا مبتلا می‌شوند چرا که دانشجویان در سن خاصی قرار داشته و فعالیت زیادی دارند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: بر همین اساس سیاست مراکز مشاوره ایجاد جو آرامش، شفقت و مهربانی برای دانشجویان است و در ارائه خدمات مشاوره و درمان و آموزش نیز همین روش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ بالای هزار عنوان کارگاه، وبینار و سمینار با محورهایی که اولویت عمده آن، استرس و اضطراب ناشی از کرونا بود برگزار شد. مباحث مربوط به خانواده، دانشگاه، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، کاهش استرس، امید، خوشبختی، مشاوره ازدواج، روابط دختر و پسر اولویت‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دادند. این کارگاه، وبینار و سمینا رها برای سه قشر کارکنان، اعضای هیأت علمی، مشاوران، دانشجویان و خانواده آنان برگزار شد.

صفاری نیا افزود: از دیگر کارهایی که در ایام کرونا صورت گرفت شیفت سریع به سمت مشاوره تلفنی و مجازی بود، اسفند سال گذشته اغلب دانشگاه‌های سراسر کشور به سیستم مشاوره تلفنی و آنلاین مجهز شدند.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی توسط مراکز مشاوره دانشگاه‌ها اجرایی شد که بیشتر جنبه افزایش سواد سلامت و آگاه سازی داشت و یکی از طرح‌های بهداشت روان دانشجویان هنوز ادامه دارد و در خرداد ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و چندین طرح ملی دیگر اجرا شد.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: در بعد فرهنگی سعی شد سواد سلامت و نگرش دانشجویان به مباحث آسیب‌های اجتماعی، خانواده، ازدواج، استرس، کرونا را افزایش دهیم. این روند تا مرداد ۱۴۰۰ توسط مراکز مشاوره پیش می‌رود و از مرداد ۱۴۰۰ به بعد برنامه پسا کرونا شروع شده و از مهر ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود که امیدواریم بخش بیشتر کلاس‌ها تا آن زمان حضوری شود در آن صورت ممکن است فعالیت مراکز مشاوره متفاوت شود.

انتهاب پیام/

کد خبر: 1091667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =