اخبار دروغ شبکه‌های اجتماعی در مورد واکسن کرونا کار ۱۲ نفر است

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد بخش اعظم اخبار دروغ شبکه‌های اجتماعی آمریکایی در مورد خطرات واکسن کرونا توسط ۱۲ نفر تهیه و منتشر می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از انگجت؛ شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و در رأس آنها فیس‌بوک مدعی هستند مقابله با دروغ پراکنی در مورد واکسن‌های کرونا در شبکه‌های اجتماعی کار ساده ای نیست و اخبار و اطلاعات زیادی در این زمینه توسط اشخاص مختلف تهیه می‌شود که نمی‌توان با هم آنها مقابله کرد.

اما بررسی مشترک مرکز مقابله با نفرت پراکنی دیجیتال موسوم به سی سی دی اچ و مؤسسه آنتی وکس واچ نشان می‌دهد ۷۳ درصد از اخبار دروغ در مورد واکسن‌های کرونا در فیس‌بوک و ۱۷ درصد از این نوع اخبار در توئیتر تنها توسط ۱۲ نفر تولید می‌شود.

وجود این حساب‌های کاربری بارها و بارها به فیس‌بوک و توئیتر گزارش شده، اما آنها برای مقابله با آنها اقدامی نشده است. یکی از این افراد رابرت اف کندی نام دارد که قبلاً در ماه فوریه به علت دروغ پراکنی در مورد واکسن‌های مختلف از اینستاگرام حذف شده بود. اما حساب‌های فیس‌بوک و توئیتر وی دست نخورده باقی مانده‌اند.

تمامی افراد دیگر که نامشان در این گزارش مشترک درج شده کماکان در حال فعالیت در توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام هستند و هیچ برخوردی با آنها نشده است. در گزارش یادشده تصریح شده حذف کامل این ۱۲ نفر از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی حجم دروغ پراکنی در مورد خطرات انواع واکسن و به خصوص واکسن کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.

فیس‌بوک در واکنش روش تهیه این گزارش را زیر سوال برده و افزوده که در حال همکاری با سازمان‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله جدی تر با دروغ پراکنی در مورد واکسن‌ها و بیماری کرونا است. توئیتر هم مدعی شده که سیاست‌های خود در مورد دروغ پراکنی را به طور کلی اعمال می‌کند و نه بر مبنای تک تک کاربران.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =