۳۱ پروژه فناورانه جهاددانشگاهی درسال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسد

رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در تلاش هستیم تا ۳۱ پروژه فناورانه خود را تا پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ حمیدرضا طیبی درباره مهمترین اقدامات جهاد دانشگاهی در سال ۹۹ بیان کرد: یکی از کارهای شاخص ما در حوزه فنی و مهندسی، طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو در پروژه طراحی و ساخت یک رام مترو ۷ واگنه است که امیدواریم تا اردیبهشت ماه قطار در مسیر قرار گیرد. این امر باعث می‌شود که واگن‌های مورد نیاز خود را  در داخل کشور تولید کنیم و برای هزاران نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌شان در حوزه بذرهای هیبریدی ادامه داد: در این زمینه روی نمونه کاهو تقریبا به نتیجه رسیدیم و سه نمونه دیگر گوجه فرنگی، خیار و فلفل را هم در دست اجرا داریم.

طیبی درباره پیشرفت ۳۱ پروژه فناورانه جهاددانشگاهی و سرانجام آن‌ها توضیح داد: در بحث تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت ایران پروژه‌های بسیار خوبی را درحال اجرا داریم که تقریبا رو به اتمام هستند و عنوان آن‌ها را ۳۱ پروژه فناورانه گذاشتیم. بودجه این ۳۱ پروژه (دو تا ۱۵ میلیون یورو) با حمایت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود تا ۳۱ پروژه فناورانه تا شهریورماه ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و قراردادهای تولید آن‌ها بسته شود، تاکید کرد: سال ۹۹ جهاددانشگاهی تقریبا در تمام زمینه‌ها فعالیت‌های خوبی داشته است و امیدواریم در آینده جهاد نقش خوبی در توسعه فناورانه کشور ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =