«فتح» و «حماس» یک سند سیاسی امضاء می‌کنند

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش «فتح» اعلام کرد که این جنبش در آینده یک سند سیاسی را که مورد قبول جامعه بین المللی نیز هست، با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امضاء می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از القدس العربی؛ «جبرئیل رجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح از امضای یک سند سیاسی با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» خبر داد. وی گفت: این سند سیاسی مورد قبول جامعه جهانی نیز هست.

بر اساس این گزارش، وی افزود: امضای سند مذکور راه را برای تشکیل دولت وحدت ملی هموار می‌سازد؛ دولتی که قرار است پس از برگزاری انتخابات ملی در فلسطین تشکیل شود. در این انتخابات، همگان شرکت خواهند کرد.

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین عنوان کرد: شراکت فتح و حماس مبتنی بر یک برنامه سیاسی است که حل و فصل درگیری و منازعه بر سَر مفاهیمی نظیر «مقاومت»، «قدرت»، «سلاح» و… را در پی خواهد داشت.

این مقام فلسطینی تأکید کرد: در حال حاضر، تلاش‌ها برای نهایی کردن محتوای سند سیاسی ادامه دارد. بدون شک، انتخاباتی که پس از امضای سند برگزار می‌شود، به روی کار آمدن دولتی منجر خواهد شد که از تأیید جامعه جهانی برخوردار است.

پیش از این، گروه‌های فلسطینی دور دوم گفتگوهای ملی را در شهر «قاهره» پایتخت مصر به پایان رساندند. این گروه‌ها پس از پایان دور دوم گفتگوهای، میثاق نامه تعهد به قانون انتخابات را امضا کردند.

در این میثاق نامه که از سوی ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس به امضا رسیده به لزوم رعایت قوانین انتخاباتی در جریان انتخابات سه گانه فلسطین در سال ۲۰۲۱ اشاره شده است.

گروه‌های فلسطینی در این میثاق‌نامه تاکید کرده‌اند که در روند عملیات انتخاباتی به موضوعاتی نظیر آزادی، شفافیت و سالم بودن فضا عمل خواهند کرد و نتایج انتخابات را نیز هر چه باشد خواهند پذیرفت.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =