مسئولان بر سر راه فعالیت‌های جهادی سنگ اندازی می‌کنند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس گفت: مسئولان دارای گرفتاریی‌ها و محدودیت‌های زیادی هستند و در برخی موارد نیز بر سرراه فعالیت‌های جهادی سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی کشور در چند سال گذشته، سبب شده تا نقش جریان دانشجویی در پیگیری مشکلات و مسائل جامعه پررنگ‌تر از گذشته شود. درواقع دانشجویان می‌توانند با پشتوانه فکر و اندیشه خود، در زمینه مطالبه گری و حل مشکلات جامعه‌ نقش آفرینی اجتماعی داشته باشند.

سعید یوسفی رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به آخرین فعالیت‌ها و کنشگری اجتماعی این تشکل دانشجویی در سطح استان اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان فارس از همان ابتدای شیوع کرونا، قرارگاهی را به منظور رفع نیازهای اولیه مردم و تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک تشکیل داد. ضد عفونی معابر عمومی نیز توسط گروه‌های دانشجویی، از جمله اقداماتی بود که سال گذشته در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: راه‌اندازی ۳ کارگاه تولید ماسک در برهه‌ای که کشور با کمبود ماسک دست و پنجه نرم می‌کرد، از دیگر اقدامات مهمی بود که سال گذشته از سوی بسیج دانشجویی استان فارس انجام شد. بعد از گذشت مدتی، فعالیت‌های بسیج دانشجویی معطوف به پساکرونا شد زیرا که شیوع کرونا در آینده نزدیک، موجب بروز چالش‌های زیادی به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: بعد از بررسی‌های فراوان، راه‌اندازی اشتغال‌های کوچک خانگی به ویژه در مناطق روستایی را در دستور کار قرار دادیم. استان فارس، استانی کشاورزی محور است و علاوه بر موضوع کرونا، خشکسالی‌های معتدد نیز بر وضعیت کشاورزی این استان اثرگذار بوده و باعث ایجاد بحران بیکاری در روستاها شده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: برای حل بحران بیکاری در استان فارس، شتاب دهنده‌ای را با عنوان شتاب دهنده «باور» راه‌اندازی کرده‌ایم. در این شتاب دهنده ایجاد اشتغال‌های خانگی کم سرمایه(زیر۵ میلیون تومان) با محوریت تولید محصولات مختص روستا در دستور کار قرار گرفته است. ما در ابتدا بازار مصرف این محصولات را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده‌ایم که دارای مشتری‌های ثابت است. گیاهان اصلاح شده استوایی، درخت ها و گوسفندهایی ما نژادهای چند قلوزا، از جمله این محصولات محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه این محصولات با سرمایه گذاری اندک، سبب می‌شود تا خانواده‌های روستایی در شرایط سخت کرونا، بتوانند درآمد اندکی را برای گذراندن زندگی داشته باشند. در شتاب دهنده باور، تمامی ظرفیت‌های استان و سرمایه گذاران شناسایی شده است به طوری که بخشی از هزینه‌ها توسط سرمایه گذاران تامین می‌شود.

یوسفی درباره همکاری نکردن برخی نهادهای مسئول در زمینه نقش آفرینی اجتماعی جریان دانشجویی گفت: مسئولان دارای گرفتاریی‌ها و محدودیت‌های زیادی هستند و در برخی موارد نیز بر سرراه فعالیت‌های جهادی سنگ اندازی می‌کنند؛ به همین دلیل ما به دنبال کمک گرفتن از آن‌ها نبوده‌ و نخواهیم بود. درواقع اساس کار ما اینگونه بوده است که به مسئولان استانی کاری نداشته باشیم زیرا که اگر سرمایه گذار و تولید کننده در بازار مصرف مشخص باشد، دیگر هیچ نیازی به مسئولان وجود نخواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس تاکید کرد: هرچقدر که فعالیت‌های جهادی را به گونه انجام دهیم که نیازی به مسئولان وجود نداشته باشد، قطعا موفق تر خواهیم بود. در شرایط فعلی باید اشتغال و تولید را مردم محور کنیم تا بتوانیم در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری گامن برداریم

انتهای پیام/

کد خبر: 1091728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =