«انستیتوها» با رویکرد دانشگاه نسل چهارم راه‌اندازی می‌شود/ تاسیس ۴ رشته جدید در حوزه دستیاری پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از راه‌اندازی انستیتوها در حوزه‌های مختلف با رویکرد دانشگاه نسل چهارم خبرداد.

علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات تاسیس رشته‌های جدید در این واحد دانشگاهی اظهارکرد: ما در دو حوزه رشته‌های دستیاری بالینی و دندان پزشکی اقدامات موثری انجام داده‌ایم؛ به طوری که درحال حاضر رشته‌های دستیاری دندان پزشکی به صورت تمام و کمال در دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: در حوزه دستیاری پزشکی، ۴ رشته جدید راه‌اندازی شده است که شامل رشته‌های اطفال و جراحی، بیهوشی، نورولوژی و نوروسرجلی می‌شود. این رشته در برنامه تصویب در وزارت علوم قرار دارد که امیدواریم در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری مصوبه آن را دریافت کنیم. همچنین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم حداقل ۵ رشته جدید دستیاری پزشکی را راه‌اندازی کنیم.

خوشدل با اشاره به توسعه تجهیزات پزشکی ادامه داد: خوشبختانه فرآیند توسعه تجهیزات پزشکی را با برنامه‌ای منسجم از طریق بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی تداوم بخشیده‌ایم. از طرفی همکارانمان در دفتر تجهیزات پزشکی، سیستمی را با عنوان «سپنتا» طراحی کرده‌اند که تمام تجهیزات پزشکی را به صورت شناسنامه دار مدیریت می‌کند و تعمیر و نگهداری آن را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: پس از تکمیل شناسنامه و رسیدن تجهیزات پزشکی موجود به وضعیت مطلوب، کمبود تجهیزات را به صورت متمرکز در این سامانه جبران خواهیم کرد. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، تقریبا هیچگونه کمبودی از لحاظ تجهیزات در زمینه ارائه خدمات پزشکی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: تمامی تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاهی، در زیر مجموعه شبکه آزمایشگاهی و تمامی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، زیر مجموعه سیستم یکپارچه سپنتا قرار دارند.

خوشدل با اشاره به تاسیس دانشکده‌های جدید در سال جاری خاطرنشان کرد: باتوجه به این که روند گسترش دانشکده‌های جدید با محدودیت مواجه است، راه‌اندازی «انستیتوها» با رویکرد دانشگاه نسل چهارم را در دستور کار قرار داده‌ایم. درحال حاضر انستیتو سلامت روان فعالیت خود را آغاز کرده است و در تعطیلات نوروز به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. انستیتوهای طب هوا و دریا و پزشکی و آسیب‌های ورزشی نیز تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =