هدف ایران برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» و مذاکرات با مقامات عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد مورد استقبال معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود در رابطه با برنامه این سفر گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، هم‌زبان و هم‌کیش تاجیکستان سفر بکنم و با مقامات تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی بکنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان کمک بکنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان، اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، دکتر ظریف همچنین با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =