لزوم تقویت روابط با کشورهای منطقه، راهی برای عبور از تحریم‌ها

مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ما باید روابط خود را با کشورهای منطقه تقویت می‌کردیم در حالی که دولت تمرکز خود را بر روی اروپا قرار داد این اشتباه کشور را در مقابل تحریم‌ها به شدت شکننده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ابراهیم بهادرانی با اشاره به استفاده از پول ملی برای تبادلات تجاری اظهار کرد: امکان معامله میان دو کشور بر اساس واحد پول ملی وجود دارد، اما برخی از کشورها به دلیل تبعیت از سیاست‌های بین المللی و ایالت متحده آمریکا از مبادله مالی با ایران خوداری می‌کنند.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: استفاده از واحد پولی ملی به تبادلات تجاری میان دو کشور به شرطی امکان پذیری است که کشور مقابل توانایی تامین برخی از کالاهای مورد نیاز ایران را داشته باشد.

وی افزود: کشور چین به عنوان یک شریک تجاری توانایی تامین کالاهای مورد نیاز ایران را دارد و در صورتی که شرایط مورد نیاز برای تعامل از سوی این کشورها فراهم شود، تاثیر تحریم‌ها بسیار کمتر خواهد بود.

بهادرانی بیان کرد: برخی از کشورها مانند کره جنوبی به طور کامل از سیاست‌های آمریکا در جهان تبعیت می‌کند و این موضوع کار را برای بازگشت مطالبات سخت خواهد کرد.

وی افزود: در این شرایط ایران باید تمرکز خود را به سمت کشورهای همسایه مانند عراق معطوف کند، تجارت ۲۰ میلیارد دلاری ایران و عراق می‌تواند گزینه‌ای به مراتب بهتر برای ایران نسبت به قاره اروپا باشد.

بهادرانی بیان کرد: برای واردت از عراق که تنوع محصولات صادراتی کمی دارد می‌توان برخی از اقلام مانند خرما، نفت و مواد غذایی که بازار جهانی دارد، تامین کرد.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ما باید روابط خود را با کشورهای منطقه تقویت می‌کردیم در حالی که دولت تمرکز خود را بر روی اروپا قرار داد این اشتباه کشور را در مقابل تحریم‌ها به شدت شکننده کرد.

انتهای پیام/

منبع:میزان

کد خبر: 1091878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =