نسبت تمدن نوین اسلامی و تمدن مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه جهت‌دهی موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت مسائل اصلی کشور یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است، گفت: نسبت بین تمدن نوین اسلامی و تمدن مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین در افتتاحیه دبیرخانه علمی مطالعات راهبردی مهدویت که به صورت مجازی و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: جهت‌دهی موضوعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت مسائل اصلی کشور یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است که در کشور کار اساسی برای آن صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد:  دبیرخانه علمی مطالعات راهبردی مهدویت که  امروز افتتاح می‌شود در همین راستاست و بسیار موجب خوشبختی است.

جهان بین اضافه کرد: کار این دبیرخانه فقط بحث سوق دادن رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها به سمت حوزه مهدویت نیست بلکه در کنار آن یک شبکه علمی از محققین این حوزه ایجاد خواهد شد و دانشکده های موضوعی تشکیل می‌شود که یک کار نوآورانه و خط شکنی در کشور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نسبت بین تمدن نوین اسلامی و تمدن مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آنچه مقام معظم رهبری درباره تمدن نوین اسلامی می‌فرمایند؛ این است که تمدن نوین اسلامی قبل از ظهور رخ خواهد داد. در این دوران دو گروه همزمان رشد خواهند کرد؛ یک گروه اقلیت ظالم که اکثریت را در چنبره خود می‌گیرند و در کنار آن هم قومی  که زمینه را برای قیام حضرت آماده می‌کنند؛ این قوم حلقه واسط بین اکثریت مردم و حضرت مهدی(عج) هستند. 

جهان بین در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر های کارهای ترویجی در حوزه کانون‌های مهدویت و تشکل‌های دانشجویی ما می‌توانیم در کارهای پژوهشی هم کمک کنیم. کرسی‌های آزاداندیشی درباره این موضوع را هم حتماً با همراهی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091899

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =