مهمترین کارهایی که امام زمان(عج) در دوران غیبت انجام می‌دهند

یک کارشناس مذهبی گفت: امیرالمومنین در خطبه150 نهج البلاغه بیان می‌کند آن کسی که در آن دوران از ما اهل بیت فعالیت خواهد جمع های ناحقی را پراکنده می‌کند و پراکنده های حقی را دور هم جمع و سازمان دهی می کند و کسی هم نمی‌تواند بفهمد چه کسی این جمع ناحق را پراکنده کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری عنوان کرد: یکی از مسائلی که در قرآن نیز به آن اشاره شده است بحث ابتلا، بیماری و مشکلاتی است که برای انسان ها به وجود می آید تا انسان ها به خودشان بیایند و خداوند در این رابطه می فرماید ما آنها را با رنج و ناراحتی مواجه ساختیم؛ شاید خضوع کنند و تسلیم گردند و در آیه ای دیگرنیز بیان می‌کند به انسان ها سختی می‌دهیم تا از راه اشتباه برگردند.

وی ادامه داد: افزایش فشارهای دنیوی برای آنان که اهل معرفت و دقت هستند مایه توجه و تضرع به درگاه الهی است و گرفتاری جهانی مانند کرونا نیز می تواند همه جهان را متوجه خداوند و ضعف انسان کند و زمانی که انسان‌ها متوجه خداوند شوند متوجه ولی خدا نیز می شوند که می‌تواند زمینه‌های ظهور را فراهم کند.

وی افزود: اگر انسان اهل دقت نباشد و به فرهنگ قرآنی آشنایی نداشته باشد و یا به آن توجه نکند، وقتی درگیر مشکلاتی می‌شود و با دیدگاه خود به مسائل نگاه می‌کند، نتیجه عکس می‌گیرد و شبهاتی مانند اینکه حالا که این مشکل جهانی به وجود آمده است پس امام زمان(عج) کجاست و چرا اقدامی نمی‌کند؟ به وجود می‌آید که سبب می‌شود مشکلات انسان را بیشتر از درگاه خدا دور کند.
این کارشناس دینی اظهار کرد: اگر کسی فهم و معرفت دینی داشته باشد می فهمد که این بیماری ها از سر ناتوانی در وجود و قدرت خداوند و ولی خدا رخ نداده است؛ اما اگر کسی این مقدمات را نداند، این گرفتاری ها به همراه برخی شبهات القا شده می‌تواند اعتقادات مردم را سست کند.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) منشا اثرات فراوانی است، بیان کرد: امیرالمومنین در خطبه150 نهج البلاغه به کارهایی که امام در دوران غیبت انجام می دهد اشاره ای کرده است؛ مثلا در آن خطبه بیان می‌کند آن کسی که در آن دوران از ما اهل بیت فعالیت خواهد جمع های ناحقی را پراکنده می‌کند و پراکنده های حقی را دور هم جمع و سازمان دهی می کند و کسی هم نمی‌تواند بفهمد چه کسی این جمع ناحق را پراکنده کرده است.

وی بابیان اینکه امام زمان(عج) در دوران غیبت تاثرات تکوینی فراوانی دارند و واسطه فیض الهی هستند، اظهار کرد: در این خطبه کارکردهای اجتماعی‌ فراوانی برای امام زمان(عج) شمرده می‌شود مثلا امام زمان(عج) در دوران غیبت گرفتاری های افراد و مشکلات اجتماعی را حل می کند که همه این ها در پوششی از مردم انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: به خاطر پنهانی بودن آنها  کسی نمی تواند این کارها را به ایشان مستند کند مگر در موارد حادی که امام زمان(عج) به صورت آشکار مشکلات جامعه شیعه را حل می‌کند؛ مانند ماجرای انار کشوربحرین که توطئه‌ای علیه شیعه بود و امام به صورت آشکار برای علمای شیعه این توطئه را عیان کرد.

وی با بیان اینکه توسل به امام راه های مختلفی دارد که آسان ترین آن‌ها خواندن امام زمان(عج)با عبارت یامهدی ادرکنی و یا صحبت به زبان ساده است، تصریح کرد: افراد می توانند حوائج خود را به همراه دعایی که در مفاتیح الجنان آمده در یک نامه برای ایشان بنویسند و ذکر خاص "یاالله یامحمد یاعلی یافاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی ولاتهلکنی" نیز از راه های دیگر توسل به امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1091908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =