طرح مجلس برای حمایت از جهش علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از طرح مجلس شورای اسلامی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جهش علمی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحولات علمی در بخش‌های مختلف است. البته که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های متعدد و سنگ‌اندازی‌های فراوان در مسیر پیشرفت‌های علمی، شاهد رشد قابل قبولی در حوزه علمی و پژوهشی هستیم. با این اوصاف اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد زیرا به عقیده برخی کارشناسان، سیاست گذاری عمومی و برخی قوانین کشور، توانایی تسهیل فرآیندهای علمی را ندارد و حتی در برهه‌هایی، موجب کاهش سرعت رشد علمی شده‌اند.

در همین ارتباط، رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قوانینی با هدف تسهیل فرآیند پیشرفت علمی کشور گفت: مجلس یازدهم رویکرد مثبتی را نسبت به لزوم تحولات علمی در کشور دارد؛ در همین راستا اخیرا طرحی با هدف حمایت از جهش علمی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح همچنین می‌تواند در زمینه به کارگیری بهینه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی از جمله شرکت‌های دانش بنیان، موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت علمی کشور و حل مشکلات جامعه شود.

طلایی نیک اظهار کرد: این طرح هم اکنون در کمیسیون مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است که امیدواریم در سال جاری پس از بررسی‌های اولیه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. این طرح‌ها را می‌توان یکی از دستاوردهای خوب مجلس شورای اسلامی دانست.

نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در صنایع دفاعی توانسته‌ایم در میان در 10 کشور اول دنیا باشیم، می‌توانیم از ظرفیت‌های علمی کشور در سایر بخش‌های صنعتی و اقتصادی مورد استفاده قرار دهیم. درواقع ما در استفاده از قابلیت‌های بالقوه علمی کشور، راه پیموده نشده بسیار زیادی داریم که امیدواریم با کمک مجلس و دولت، این راه را به خوبی طی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =