پیشروهای چشمگیر نیروهای انصارالله یمن در مأرب/ فتح مناطق جدید

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت گذشته در جبهه مارب به پیشروی‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌ و به دروازهای این شهر نزدیکتر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از الاخبار؛ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت گذشته در شمال غربی شهر مارب به پیشروی‌های چشمگیری دست پیدا کرده اند و به دروازهای این شهر نزدیکتر شدند.

نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی و شبه نظامیان و تروریست‌های القاعده و داعش بسیاری از مناطق استراتژیک را در جبهه غربی شهر مارب هم از دست داده اند. این نیروها و تروریست‌ها از هم فروپاشیده اند و کنترل اوضاع در چندین محور از دست آنها خارج شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده از جبهه‌های جنگ در مارب، بسیاری از پادگانها و مراکز نظامی در نزدیکی پایگاه نظامی صحن الجن به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فتح شده است بسیاری از پادگانها و مراکز نظامی در نزدیکی پایگاه نظامی صحن الجن به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فتح شده است.

نبردهای سنگینی در جبهه شرق الکساره و جبهه ایدات الراء جریان دارد که در این درگیری‌ها مناطق جدیدی در جبهه الکساره به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فتح شده است.

حمایت هوایی گسترده جنگنده‌های سعودی هم نتوانست مانع از فرو ریختن مواضع راهبردی شبه نظامیان وابسته به ریاض شود و با وجود بیش از ۲۰ حمله هوایی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مناطق جدیدی را فتح کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطق راهبردی الفجوه، الحرامله و السیطره مسلط شدند. این همزمان با پیشروی‌های مشابه نیروهای وابسته به دولت نجات ملی یمن در جبهه غربی شهر مارب بود که بیش از ۷۰ درصد از منطقه ایدات الراء تحت کنترل نیروهای دولت نجات ملی یمن قرار گرفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطق راهبردی الفجوه، الحرامله و السیطره مسلط شدند. این همزمان با پیشروی‌های مشابه نیروهای وابسته به دولت نجات ملی یمن در جبهه غربی شهر مارب بود که بیش از ۷۰ درصد از منطقه ایدات الراء تحت کنترل نیروهای دولت نجات ملی یمن قرار گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطق حمه الذئاب و الحمه الحمراء هم مسلط هستند. در حومه الطلعه الحمراء هم درگیری‌های شدیدی جریان دارد و دهها نفر از شبه نظامیان وابسته به آل سعود تحت محاصره قرار گرفته اند.

نیروهای دولت نجات ملی یمن همچنین در جبهه‌های البلقین الاوسط و القبلی در جنوب غرب شهر مارب طی ساعات گذشته پیشروی‌هایی داشته اند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق نزدیک به صحن الجن و جبال الخشب مشرف به پایگاه نظامی و مراکز نظامی وابسته به شبه نظامیان عبد ربه منصور هادی رسیده اند و نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن به اطراف اردوگاه‌های آوارگان در ایدات الراء و السویداء عقب نشینی کرده اند و جان آوارگان را در معرض خطر قرار داده اند.

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای هادی و شبه نظامیان وابسته به آن مانع از خروج آوارگان به مناطق امن در شرق شهر مارب می‌شوند و این سبب خشم آوارگان و درگیری آنها با شبه نظامیان وابسته به آل سعود شده است و این آوارگان به شدت از اینکه به عنوان سپر انسانی از سوی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی واقع شده اند، خشمگین هستند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =