مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاج حل مشکلات کشور است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شمال گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری علاج حل مشکلات کشور است که جریان دانشجویی در این افزایش مشارکت، نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان و سیاسیون به دلیل فشارهای اقتصادی، معیشتی و نارضایتی مردم از دولت فعلی، احتمال می‌دهند میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گسترده نباشد. همچنین جریان ناامیدی که دشمنان انقلاب در جامعه ایجاد کردند نیز در این امر بی‌تاثیر نیست. جریان دانشجو در این میان با توجه به سابقه و پایگاه اجتماعی که دارد، می‌تواند نقش پر رنگ و اثر گذاری داشته باشد.

محمد آدیگوزل‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاها همواره بطن ایجاد تحولات مهم سیاسی و اجتماعی تاریخ  بوده‌اند، گفت: دانشگاه محیطی برای تربیت اقشار و افراد مختلف بوده که در محوریت بسیاری از حوادث اجتماعی قرار داشتند.

وی ادامه داد: منشا آغاز فعالیت تقریبا بیشتر رجال سیاسی در دانشگاه‌ها بوده است. دانشگاه همواره نقش آفرینی به سزایی در تعیین سرنوشت کشور به ویژه در دوره‌های انتخاباتی داشته که نمونه‌های واضح آن را در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۸۴ به بعد مشاهده کرده‌ایم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران شمال گفت: در حال حاضر در برهه‌ای ویژه از تاریخ کشور قرار  داریم.  تغییر در فضای سیاسی و فکری جامعه هم زمان با بصیرت افزایی انقلابی به سرعت کشور را آماج تحولات جدید سیاسی قرار می‌دهد و در این بحبوحه مهم سیاسی نقش دانشگاه و دانشجو بار دیگر محوریت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر نهادهای دانشجویی به عنوان نقطه محرک بسیاری از دانشجویان فعال سیاسی و اجتماعی کشور بار دیگر مرکز توجهات جناح‌های سیاسی و احزاب کشور قرار گرفته‌اند، گفت: در چنین دورانی توجهات روزافزون جامعه انقلابی به نهادهای دانشجویی به عنوان نهادهایی اصیل و ریشه دار در فرهنگ و روح انقلاب اسلامی امری موکد و موثر در آینده سیاسی کشور خواهد بود.  به ویژه در آستانه انتخاباتی که ارزش آن قطعا بیش از تعیین دوره چهارساله ریاست جمهوری اسلامی در ایران است.

آدیگوزل‌زاده به جمله شهید بهشتی یعنی دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود، اشاره کرد و گفت: در جامعه‌ای که نقش دانشجویان تا این حد پر رنگ و اثر گذار است باید اهمیت این موضوع را به دانشجویان متذکر شویم که آینده این مملکت  به دست جوانان قرار است، اداره شود. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات، مقدمات تشکیل دولت جوان انقلابی است.

این فعال دانشجویی بر نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت: جریان‌ دانشجویی فرصتی برای پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی است. دشمن هم از این ظرفیت مطلع بوده و در همین راستا تلاش می‌کند با ایجاد حس ناامیدی و کمرنگ کردن نقش دانشحویان سعی بر  کم اهمیت جلوه دادن نقش دانشجویان است. 

وی یکی از مهمترین مولفه‌های مشارکت بالا و حضور مردم در انتخابات امید آفرینی در جامعه دانست و گفت: نقش جریان‌ها، نهادها و تشکل‌های دانشجویی در تحقق این امر بسیار بالاست.

به گفته آدیگوزل‌زاده، در برهه‌ای که دشمنان ایران اسلامی تلاش دارند با انجام انواع توطئه‌ها، مردم به نظام و خادمان خود بدبین کنند؛جریان دانشجویی که برآمده از بطن دانشجویان، دانشگاه‌ها و به طبع برآمده از جامعه هستند، می‌تواند با ترغیب، روشنگری و حل مسائل این توطئه‌ها را خنثی کند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که ناشی از دشمنی دشمنان و ضعف بعضی از مسئولان بوده، بزرگترین دست مایه بدبینی‌ مردم است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 می‌تواند پشتوانه قوی جمهوری اسلامی ایران برای رفع این موانع باشد. نقش دانشجویان برای گرما بخشیدن به انتخابات یکی از راه کارهای اساسی مشارکت بالا خواهد بود. به طور قطع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاج حل مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: مشارکت سیاسی یکی از اساسی‌ترین مطالبات دانشجویی کشور است. انقلاب نیز همواره بر ضرورت فعالیت‌های سیاسی دانشجویان و مشارکت آنها در مباحث سیاسی تاکید دارد. جریان  دانشجویی، خطاها و لغرش‌های احتمالی کاندیداها را گوشتزد کرده و از همکاری برای حل مسائل دریغ نمی‌کند.

آدیگوزل‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات از رخدادهای حساس و تعیین کننده جامعه است. دانشجویان در این دوران با ارائه ملاک‌ها و معیارهای درست در انتخاب، مردم را به مشارکت و انتخاب فرد اصلح کمک می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1091974

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =