ماهواره ناسا ۲۲۰۰ سیاره احتمالی را رصد کرد

ماهواره «تس» متعلق به ناسا طی ۲ سال اول ماموریت خود بیش از ۲۲۰۰ سیاره احتمالی رصد کرده است. حال آنکه تصور می‌شد در این باره ۱۶۰۰ سیاره احتمالی رصد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از انگجت، ماهواره TESS به سرعت از اهدافی که برای آن تعیین شده، پیشی گرفته است. ناسا اعلام کرد این ماهواره از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون بیش از ۲۲۰۰ سیاره احتمالی رصد کرده است.

صدها مورد از این مشاهدات، سیاراتی کوچک‌تر هستند که برخی از آنها صخره‌ای و شبیه زمین به حساب می آیند. البته این امر لزوماً به معنای قابل سکونت بودن آنها نیست.

آمار مذکور در حالی ارائه شده که پیش بینی می‌شد TESS در ۲ سال نخست مأموریت خود ۱۶۰۰ سیاره رصد کند. برخی از اکتشافات ماهواره مذکور عجیب و غریب هستند. به عنوان مثال سیاره صخره‌ای TOI-۷۰۰d فقط ۱۰۰ سال نوری با ما فاصله دارد. سیاره LHS۳۸۴۴b یک ابر زمین بسیار داغ است که مدار آن ۱۱ ساعت طول می‌کشد.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد بررسی‌های دقیق تمام یافته‌های این ماهواره را تأیید کنند، به طوری که تاکنون کشف ۱۲۰ سیاره تأیید شده است. از سوی دیگر ناسا تصمیم دارد با استفاده از ابزارهای آتی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب سیاره‌های احتمالی را با دقت بیشتری بررسی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =