رگبار و باران و وزش باد شدید در ۱۹ استان کشور پیش بینی شد

اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که در ۱۹ استان کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اداره کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور در برخی نقاط استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در سواحل خزر بارش پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین جمعه (۱۳ فروردین) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش خواهیم داشت و امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین) در جنوب غرب کشور احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

فردا و جمعه (۱۲ و ۱۳ فروردین) وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل باعث افزایش دما در این مناطق می‌شود.

بنا به این اعلام روزهای جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ فروردین) افزایش دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه (۱۴ فروردین) به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ خواهد داد. همچنین دریای خزر روز شنبه (۱۴ فروردین) مواج پیش‌بینی می‌شود.

در این اعلام درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد و احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۳ فروردین) نیمه ابری تا ابری ورگبار باران همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =